..................................................................................... تابستان 1384 - بازتاب
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت، گلشن خردمندان و بستان فاضلان است . [امام علی علیه السلام]
بازتاب
::تعداد بازدید کنندگان::

36267

::بازدید امروز::

5

::بازدید دیروز::

1

::درباره خودم::
 
 
بازتاب
::لینک به دوستان::
::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

::آرشیو ::

زمستان 1384
پاییز 1384
تابستان 1384
بهار 1384

::اشتراک ::

 


نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

گزارش کیکر از دلایل ماگات براى جذب کریمى
کریمى را مى خواستم و نه هیچ کس دیگر
 
 روزنامه  کیکر در گزارش ویژه  خود به عنوان معرفى بازیکن بایرن مى نویسد: «این اولین انتقال واقعى بود.» ماگات در این باره مى گوید: «سال گذشته وقتى به مونیخ آمدم تمام انتقال ها انجام شده بود.»
بازیکن هاى جدید بایرن، لوسیو، تورستن فرینگس و وحید هاشمیان قبل از مشخص شدن مربیگرى ماگات به بایرن آمده بودند. سرمربى این تیم مى گوید: «این انتقال ها به من ربطى نداشت.»
اما امسال قضیه متفاوت است. اولین خرید بایرن مونیخ در سال ۲۰۰۶ - ۲۰۰۵ على کریمى بود. ماگات مى گوید: «این بازیکن را حتماً مى خواستم. او و نه هیچ کس دیگر.»

 
036150.jpg
در مقابل تمام بدبینى هاى باشگاه، ماگات کارى کرد که این بازیکن بیست و شش ساله به مونیخ بیاید. حتى قبل از بازى  تیم  ملى آلمان در تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۰۴ برابر ایران که به پیروزى دو بر صفر آلمان ها منجر شد این بازیکن درخشش خود را نشان داده بود و در آن بازى از طرف مجله  کیکر نمره  دو گرفته بود. همان زمان به بایرن توصیه شد که این بازیکن را زیر نظر داشته باشد. در طول این بازى ماگات این هافبک ایرانى که بازیکن سال ۲۰۰۴ آسیا نیز بود را به دقت زیر نظر داشت.
ماگات مى گوید: «ارزش او زمانى مشخص مى شود که در مقابل تیمى بازى کند که ما آن تیم را مى شناسیم.»
بعد از آن بازى، دیگر سران مونیخ شدیداً به دنبال این بازیکن بودند. در زمستان همان سال اولى هوینس، مربى بازیکن یاب و کمک مربى بایرن مونیخ هر کدام به تنهایى به دبى رفتند تا کریمى را که از سال ۲۰۰۱ در الاهلى بازى مى کرد، زیر نظر بگیرند و این افراد پس از بازگشت خود به آلمان در گزارش خود گفتند که این بازیکن از نظر بدنى ضعیف است.
وینفرید شفر سرمربى الاهلى که از مارس ۲۰۰۵ مربى کریمى بود به مونیخى ها گفت این بازیکن حوصله  دویدن ندارد و مشکل است که بتوان این بازیکن خودسر را در ترکیب تیمى جا انداخت اما ماگات گوش اش به این حرف ها بدهکار نبود و هر طورى که بود موفق شد اوایل ماه مه این ترانسفر را عملى کند. او بازیکنى بود که بایرن نیازى به پرداخت پول به او نداشت. او یک قرارداد یکساله امضا کرد و امکان تمدیدش نیز وجود دارد. کریمى بازیکنى بود که چهار سال تمام بدون نظارت بین المللى درون صحرا به فوتبال مشغول بود. حالا این مرد به بوندس لیگا مى آید. در تیمى که حضور بازیکنان ستاره کار را براى مربى مشکل مى کند.
بلافاصله پس از آمدن کریمى به بایرن فرضیات شروع شد؛ نکند دلایل غیر ورزشى در این ترانسفر نقش داشته است؟ آیا بایرن از بازیکن سال آسیا براى وارد کردن خود و فروش کالاهایش در بازار آسیا از این بازیکن استفاده مى کند؟ کریمى فقط یک کالاى تجارى است؟
اولى هوینس مى گوید: «این فرضیه مزخرف است. شما فقط نگاه کنید بازیکنان در ایران چه پول هایى دریافت مى کنند و آن موقع مشخص مى شود که ما براى تجارت او را به بایرن آورده ایم یا خیر. امکان تجارت در ایران بسیار کم است.»
ماگات نیز همین نظریه را دارد. کریمى از نظر ورزشى بازیکن مورد دلخواه مربى منطقه  باواریا بود. ماگات مى گوید: «او توانایى بازى با دو پا را دارد، قدرت دریبلینگ بالایى دارد و قدرت شوتزنى او فوق العاده است. در ضمن او مى تواند در هر دو سمت زمین بازى کند. ما مى توانیم از او هم به عنوان یک هافبک نفوذى و هم به عنوان یک مهاجم استفاده کنیم.»
وى ادامه مى دهد: «او توان بالایى در پاسکارى دارد. کریمى مى تواند گلزن نیز باشد. بایرن در طول فصل بازیهایى دارد که حریف در محوطه  خود با تمام قوا دفاع مى کند. در آن صورت ما به بازیکنى احتیاج داریم که بتواند در حداقل فضا با تکنیک خود موقعیت یک به یک را به سود تیم ما کند.»
اینها دلایل انتقال کریمى به بایرن هستند.
ماگات مى گوید: «اگر این بازیکن از ابتدا در اروپا بازى مى کرد بایرن هم اکنون توان مالى براى خرید او را نداشت اما خوشبختانه به دلیل حضور کریمى در دبى امروز ما امکان خرید این بازیکن را پیدا کردیم. این هم ناگفته نماند که در دبى شرایط مالى براى کریمى بهتر بود.»
کیکر از سرمربى بایرن مى پرسد آیا این ایرانى مى تواند کیفیت خود را در بوندس لیگا نیز نشان دهد؟ ماگات جواب مى دهد: «این را نمى دانم اما کریمى در تمرین هفته  اول وظیفه اش را به بهترین نحو انجام داد. او به زمان احتیاج دارد که بتواند خودش را با سرعت فوتبال در اروپا وفق دهد.»
وى ادامه مى دهد: «این واقعیتى است که دنیاى فوتبال در آسیا براى کریمى بسیار کوچک شده است و او مى خواهد یک قدم به جلو بردارد و این نشان مى دهد که على حتماً در آینده موفق خواهد شد.»
این انتقال، انتقال دلخواه ماگات بود. او مى گوید: «من مى دانم در کشورى مثل آلمان منتقدان به دنبال کوچک ترین اشتباه هستند که دنیا را بر روى سر وى خراب کنند.» کیکر مى پرسد انتقال یک ملى پوش ایرانى که پس از یک سال مجبور به ترک بایرن شود، آیا اشتباه است یا نه؟ ماگات مى گوید: «نه. کریمى اشتباه نیست. او براى ما موقعیت بسیار گرانبهایى است.»


  • کلمات کلیدی :
  • پنج شنبه 84/4/23   ساعت 7:34 صبح

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

    لینکه: روى هاشمیان حساب ویژه اى باز کرده ایم

     
    035982.jpg
    وحید هاشمیان در فصل آینده بوندس لیگا امید اول هانوفر در خط حمله است.
    پس از پشت سر گذاشتن فصلى ناامید کننده در بایرن مونیخ هاشمیان در هانوفر آرزوهاى بزرگى در سر دارد. باشگاه آلمانى هم روى مهاجم ایرانى حساب مى کند.
    کارستن لینکه، مدیر ورزشى هانوفر درباره شرایط کنونى وحید و تمرین هاى پیش از شروع فصل او مى گوید.
    شرایط هاشمیان در تمرین ها چطور است؟ روزنامه ها از ناآماده بودن او نوشتند. آیا این موضوع حقیقت دارد؟
    < نه! هرگز. هاشمیان شرایط بسیار خوبى دارد و مانند دیگران تمرین مى کند. او یکى از بهترین هاى ما در بازیهاى دوستانه است و فصل آینده روى او حساب ویژه اى باز کرده ایم. بسیار خوشحالیم که این مهاجم را در ترکیب خود داریم.
    هانوفر براى رقابت هاى فصل آینده بوندس لیگا تا چه اندازه آماده شده است؟
    < عالى! جام یوفا هدف اصلى هانوفر است. براى نمایش بازیهاى خوب، سخت تلاش مى کنیم، مى خواهیم به هدفمان برسیم.
    از خریدهاى تابستانى در بازار نقل و انتقالات راضى هستید!
    < بله. ما وحید هاشمیان و توماس برداریچ را خریدیم و به خوبى براى رقابت هاى فصل آینده آماده شدیم.
    درباره  ایرانى هاى بوندس لیگا چه نظرى دارید؟
    < علاوه بر هاشمیان، على دایى، على کریمى و مهدى مهدوى کیا بازیکنان بزرگى بوده اند. آنها توانایى شان را در رقابت هاى لیگ آلمان نشان داده اند.


  • کلمات کلیدی :
  • چهارشنبه 84/4/22   ساعت 6:23 صبح

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

    انتشار مجدد یک خبر هیجان انگیز در گاردین، بى بى سى و SKY
    تاتنهام کعبى و نکونام رامى خواهد!

    جواد نکونام بوتیک آریاشهر خود را مى چرخاند و حسین کعبى در اهواز تا لنگ ظهر مى خوابد. با این وجود نام آنها در سایت هاى خبرى انگلیس تمام کاربران ایرانى را بى خواب مى کند. خبر تمایل باشگاه تاتنهام براى به خدمت گرفتن دوملى پوش ایرانى به قدرى جدى است که کمتر کسى باور مى کند.
    تام آدامز از سایت خبرى
    «SKY Sport» مى نویسد: «باشگاه تاتنهام امیدوار است که پس از انجام تست حسین کعبى و جواد نکونام را جذب کند. این باشگاه لیگ برترى پس از استخدام «تام هادلستون»، «آیرون لنون»، «وین روتگله»، «پل استالترى» و «تیمو تینو» حالا به دنبال دو بازیکن ایرانى است. این زوج ایرانى در مسابقات لیگ ایران به خوبى درخشیده اند و حتى در بازیهاى ملى هم چهره خوبى داشتند. جواد نکونام ۲۴ ساله فعلاً با باشگاه پاس قرارداد دارد و حالا تاتنهام براى جذب او باید با الاهلى امارات رقابت کند. الاهلى هم مدتى قبل براى استخدام او پا پیش گذاشت.
    035823.jpg
    حسین کعبى دیگر بازیکن تیم ملى ایران با مربیگرى برانکو ایوانکوویچ بازیهاى خوبى داشته. این فوتبالیست نوزده ساله پس از قهرمانى با السد قطر در «امیر کاپ» پیشنهاد استون ویلا را هم دارد.
    به هر حال قابل پیش بینى است که این زوج ایرانى دو آگوست به لندن بیایند تا با «مارتین یول» رییس تاتنهام ملاقات کنند. دیدارى که مى تواند آنها را به رؤیاى بازى در لیگ برتر برساند.»
    البته این تنها بازتاب انتقال دو بازیکن تیم ملى به تاتنهام نبود. سایت اینترنتى روزنامه «گاردین» در قسمت نقل و انتقالات تابستانى تیم ها در قسمت تاتنهام از جواد نکونام نام برده. «غیر از ۵ بازیکنى که تا حالا به طور قطعى به تیم اضافه شدند مارتین یول به دنبال چند بازیکن دیگر هم است. یکى از آنها جواد نکونام است که هنوز هم در لیست تاتنهام قرار دارد. هافبک تیم ملى ایران یکى از گزینه هاى تاتنهام براى تقویت تیم به حساب مى آید.»
    035826.jpg
    اشتباه در سایت SKY
    سایت خبرى «SKY Sport» حتى براى حسین کعبى یک شناسنامه اینترنتى هم درست کرده. شناسنامه اى که کم غلط ندارد. در این پروفایل حسین کعبى متولد قطر و شماره پیراهن او در السد قطر سیزده اعلام شده. غیر از این دو اشتباه تاریخ تولد او را ۲۳ سپتامبر ۱۹۸۵ منتشر کردند. چیزى که با شناسنامه فعلى او مطابقت دارد ولى با سن واقعى او هیچ ارتباطى ندارد.
    خبر انتقال کعبى و نکونام واکنش زیادى را در بین کاربران انگلیسى داشته. بخش «Message boards» سایت bbc این خبر را در یکى از تالارها گذاشته تا همه درباره آن نظر بدهند. جملاتى را که مى خوانید بازتاب خواندن این خبر در بین خوانندگان انگلیسى زبان است.
    جان اسپر: از کجا این خبر را گیر آوردید؟
    اسپرز رول: به خاطر اینکه ایرانى هستند فکر نمى کنم از تست باشگاه موفق بیرون بیایند. البته اگر خودشان را نساخته باشند!
    کارستن کرامر: باور کردنى نیست. بعضى شایعات مسخره هستند. من وقتى به این فکر مى کنم که دو بازیکن ایران به تاتنهام مى آیند خنده ام مى گیرد.
    اسپرز رول: هى کارستن! این یک انتقال بزرگ نیست ولى شاید از تست جواب مثبت بگیرند. اینجورى حرف نزن.

    ناظمى: با ما تماس نگرفتند!
    اما در ایران اصلاً کسى از ماجرا خبر ندارد. شهراد ناظمى مدیر برنامه هاى جواد نکونام مى گوید: «بالاخره وقتى تیمى جواد نکونام را بخواهید باید روال حرفه  اى را طى کند. من مدیر برنامه هاى جواد هستم و اگر تیمى دنبال او باشد باید با من تماس بگیرد. در این دو ماه هیچ کس از طرف باشگاه تاتنهام به من زنگ نزده.» البته او یک برداشت دیگر هم از خبر دارد: «تاتنهام همیشه در فصل نقل و انتقالات سر و صداى زیادى راه مى اندازد. ولى دست آخر فقط چند نفر را استخدام مى کند. غیر از این باشگاه هاى انگلیسى شرایط سختى براى پذیرش بازیکنان دارند.»
    فقط بازیکنانى مى  توانند به تیم هاى لیگ برترى اضافه شوند که در ۷۵ درصد از مسابقات یک سال اخیر تیم ملى کشورشان بازى کرده باشند. بازیکنان در مدت ده روزى که براى تست در باشگاه رفت و آمد دارند زیر ذره بین مى روند تا مدیران باشگاه مطمئن شوند کاراکتر آنها در سطح یک تیم لیگ برترى است.
    ناظمى مى گوید: «پارسال یک بازیکن از دسته دوم آلمان به دسته سوم انگلستان رفت. آن هم با کلى دردسر.» ولى اگر این انتقال اتفاق بیفتد دو بازیکن از لیگ برتر ایران به لیگ برتر انگلیس مى  روند.


  • کلمات کلیدی :
  • سه شنبه 84/4/21   ساعت 9:42 صبح

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

     پیروزى صبا و ابومسلم در جشن شوم پنالتى ها 
     
     ژنرال ها به فینال جام حذفى رسیدند 
     
    صباباترى ۱۰(۴) - استقلال اهواز ۹(۴)
    جلالى صبا را به فینال برد
    جمعه ۱۷/۴/۸۴
    ورزشگاه صباشهر
    صباباترى ۱۰(۴)
    گل ها: روبرت مارکوسى (۲۹ و ۷۰)، على دایى (۶۵- پنالتى)، بابک ذوالرحمى (۷۴)
    استقلال اهواز ۹(۴)
    گل ها: امیر خلیفه اصل (۵)، عبدالوهاب ابوالهیل (۸+۴۵- پنالتى)، مهرزاد رضایى (۵۲)، آدریانو آلوز (۵+۹۰)
    داور: مسعود مرادى
    کمک ها: نادر جعفرى و رسول فروغى
    اخطار: رضا جلالى ثابت، امین رضوى، عبدالوهاب ابوالهیل از استقلال اهواز حمید ابراهیمى از صباباترى
    تماشاگر: ۸ هزار نفر

    صباباترى: هادى طباطبایى، سهراب بختیارى زاده، امیر الوندى، رضا نیک نظر (۶۰ حمید ابراهیمى)، کاظم محمودى، محسن سلطانى، محمدنوازى، بابک ذوالرحمى، روبرت مارکوسى، حمیدرضا زوهانى (۵۲ سعید دقیقى) و على دایى
    سرمربى: مجید جلالى
    استقلال اهواز: ساشا ایلیچ، امین رضوى، حمیدرضا فرزانه (باقر احمدى ۸۰)، مجتبى شیرى، رضا جلالى ثابت، مهرزاد رضایى (آدریانوآلوز ۶۵)، احمد آل نعمه، امیر خلیفه اصل، عبدالوهاب ابوالهیل، مصطفى بیژنى (نوید خداکرم نژاد ۷۲) و غلامرضا عیدى زاده
    سرمربى: مارتیک خاچاطوریان
    ایران ورزشى - وقتى که در دقیقه ۵ بازى امیر خلیفه اصل گل اول را زد همه فهمیدند مسابقه پر گلى را خواهند دید. نه خاچاطوریان مربى اى بود که به یک گل زده اکتفا کند نه جلالى آدمى بود که با یک گل زودهنگام ناامید شود. صبا که به خودش آمد بازى هم قشنگ تر شد. دقیقه ۲۹ بود که روبرت مارکوسى بازى را مساوى کرد. اما استقلال اهواز با تشویق همان ۲۰۰ تماشاگر خود که به تهران آورده بود توانست ۲ گل دیگر بزند. استقلال ۳- یک جلو افتاده بود و هیچ کس فکر نمى کرد صبا بتواند جبران کند اما روحیه صباباترى خیلى بالاتر از این بود که با ۲ گل حریف تضعیف شود. دایى، مارکوسى و ذوالرحمى در دقایق ۶۵ و ۷۰ و ۷۴ براى صبا گل زدند که همین گل ها زیبایى بازى را به اوج خود رساند.
    035526.jpg
    صبا داشت به فینال جام حذفى مى رسید که در دقیقه پنجم وقت هاى تلف شده نیمه دوم، آدریانو آلوز گل مساوى را زد. بازى به وقت هاى اضافى کشیده شد ولى در وقت هاى اضافى هیچ تیمى گل نزد. برخلاف ۹۰ دقیقه اول که در آن ۸ گل زده شد در نیم ساعت پایانى بازى گلى زده نشد.
    صباباترى به خاطر میزبانى شانس بیشترى داشت که در جریان بازى برنده شود اما بازى زیباى استقلال اهواز کار را به ضربات پنالتى کشاند. در ضربات پنالتى فقط نوید خداکرم نژاد یک پنالتى را از دست داد که همین پنالتى باعث حذف استقلال اهواز شد.


  • کلمات کلیدی :
  • شنبه 84/4/18   ساعت 4:53 عصر

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

    بازتاب اولین جلسه تمرینى على کریمى
    با بایرن مونیخ در مطبوعات آلمان
    «مى گویند او یکى از سه بازیکن برتر دنیا است»

     
    035070.jpg
    صفحات ورزشى روزنامه هاى آلمان، مخصوصاً روزنامه هاى چاپ مونیخ روز دوشنبه از آغاز تمرینات تیم بایرن مونیخ، قهرمان بوندس لیگا نوشتند و در این میان توجه ویژه اى به على کریمى کرده اند. در مجموع اولین برداشت مطبوعات از کریمى بعد از بدبینى و تردید اولیه اى نسبت به استخدام او بروز داده بودند مثبت بود.
    روزنامه مونیخى «مونشز مرکور» که هر روز اخبار و تحلیل هاى جداگانه اى را به تیم بایرن مونیخ اختصاص مى دهد بدون توضیح بیشترى در مورد کریمى نوشته است: «مى گویند او یکى از سه بازیکن برتر دنیا است» و در ادامه از جلسه تمرینى روز شنبه مى نویسد: «او تا به حال استعدادش را در بازیهاى تیم ملى ایران به نمایش گذاشته و الا بیشتر در دبى و دور از دید رسانه ها بازى کرده است. براى همین در خیابان «زبنر» همه منتظر بودند تا ببینند پاهاى کریمى چه کار مى کنند و این پاها واقعاً چند چشمه هم نمایش دادند.»
    «مونشنز مرکور» در ادامه این مطلب از پایان آن جلسه تمرینى و هنگامى که کریمى در کنار فلیکس ماگات از زمین خارج شده نوشته که ناگهان به جاى پاهاى او دستانش مورد توجه قرار گرفتند: «بازیکن تازه وارد بایرن با دستش چند بار روى شانه فلیکس ماگات زد.»
    نحوه ارتباط برقرار کردن کریمى با ماگات از نظر این روزنامه کمى عجیب است. اما این نکته را هم یادآورى مى کند که این دو نفر فعلاً با ایما و اشاره باید به هم حرف هایشان را بفهمانند.
    «مونشز موکور» خجالتى بودن على کریمى را یادآور رفتار على دایى و وحید هاشمیان، دو بازیکن ایرانى قبل از او در بایرن مى داند که هر دو هم ناکام شدند، اما در ادامه نیز آورده است که «کریمى با سرنوشت هر دو آنها آشنا است و تا به حال چند بار با آنها صحبت کرده است.»
    این روزنامه على کریمى را «بازیکن مورد علاقه ماگات» مى داند و مى نویسد که سرمربى بایرن به کریمى اعتقاد زیادى دارد، براى همین آن تنبلى که مى گویند وجهه کریمى را خدشه دار کرده است در تصمیم گیرى او هیچ خللى ایجاد نکرده است. ماگات بعد از پایان تمرین دو ساعته گفته است: «من کمبودى را در آمادگى جسمانى او نسبت به بقیه تشخیص ندادم. ضمن اینکه او همیشه ایده دارد و مطمئنم هواداران از بازى او لذت خواهند برد. اما از آسیا آمده و زندگى در اینجا متفاوت است. باید به او زمان داد.»
    روزنامه سراسرى «زوددویچه سایتونگ» چاپ مونیخ نیز که بیشتر به على کریمى توجه کرده است، مى نویسد: «فلیکس ماگات زمان زیادى را صرف توپ فرستادن براى على کریمى کرد. پاس هاى کوتاه و بلند، زمینى و هوایى. ماگات مثل پسربچه اى بود که تازه یک اسباب بازى جدید هدیه گرفته است. یک ربع تمرین در هواى بارانى براى او کافى بود تا دو نتیجه در مورد کریمى بگیرد: ۱) او ضد باران است، ۲) او تلاش مى کند.»
    روزنامه «آبندسایتونگ» نیز ضمن اینکه یادآورى کرده تمرینات دشوار بایرن تازه از دیروز شروع شده نوشته است که «على کریمى تلفنى از هموطن خود وحید هاشمیان درباره فلیکس ماگات اطلاعات گرفته است و از ترسش، از دو هفته پیش تمرینات آمادگى جسمانى شخصى خود را آغاز کرده است.»
    آبندسایتونگ در ادامه از قول کریمى مى نویسد که در طول این دو هفته روزى دو ساعت دویده است.


  • کلمات کلیدی :
  • سه شنبه 84/4/14   ساعت 4:33 عصر

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

    بیلد از تکنیک، خلاقیت و تیپ شماره ۸ مى نویسد
    «کریمى میخکوب مى کند»
    • کریمى از برد ۱۱ گله بایرن سهمى نداشت

     
    034893.jpg

    على کریمى زیر ذره بین آلمانى ها و مورد توجه خاص مطبوعات این کشور در تمرینات بایرن پا به توپ شد. او حتى قبل از حضور در اولین تمرین بایرن مجبور به انجام کارى شد که به شدت از آن بیزار است. على کریمى بعد از عقد قرارداد با بایرن مونیخ به جز حضور در برنامه نود و چند مصاحبه رفع تکلیفى با بخش هاى خبرى صدا و سیما با هیچ رسانه دیگرى مصاحبه نداشت. مجبور بود یک روز بعد از سکونت در مونیخ در یک شبه مصاحبه مطبوعاتى شرکت کرده و به سؤالات پاسخ بدهد.
    جادوگر صبح روز پنجشنبه در هتل محل اقامت خود میزبان دو خبرنگار و یک عکاس آلمانى بود. خبرنگار روزنامه بیلد و T.set مى خواستند اولین نفراتى باشند که با صید جدید بایرن و قبل از حضور او در تمرینات گفت وگو مى کنند.
    على کریمى وقتى روبروى آنها نشست بسیار خوشرو و آرام بود. او مثل همیشه سر و ته هر سؤال را با پاسخى یک جمله اى جمع مى کرد و اجازه نمى داد که قبل از شروع کار مباحث جنجالى و پر و سر و صدایى مطرح شود.
    کریمى در این مصاحبه که روز شنبه در نشریه بیلد به چاپ رسید گفت: «براى من عضویت در تیم بزرگى چون بایرن مونیخ افتخار است. من مى خواهم ثابت کنم که مسؤولان و مربیان بایرن در انتخاب خود اشتباه نکرده اند و من لیاقت پوشیدن این پیراهن را داشته ام.»
    شماره ۸ بایرن در پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه به موفقیت در بایرن امیدوار است گفته: «حالا همه چیز بستگى به خودم دارد. باید از فرصتى که در اختیارم گذاشته اند نهایت استفاده را ببرم. من تلاشم را انجام مى دهم تا روزهاى خوب و پربارى در بایرن داشته باشم.»
    کریمى که در روزها و ماه هاى اخیر درباره تمرینات سخت و فشرده بایرن و قابل مقایسه نبودن آن با تمرینات تیم ملى ایران و باشگاه الاهلى به اندازه یک کتاب حرف شنیده، وقتى چنین سؤالى را از زبان خبرنگاران آلمانى مى شنود پاسخ جالبى را آماده کرده که تحویل آنها بدهد. او در این باره مى گوید:
    034863.jpg
    «بله. مى دانم که در اینجا با چه مسائلى روبرو مى شوم. خودم را براى همه چیز آماده کرده ام. حتى براى تمرینات سخت و سنگین بایرن مونیخ. بالاخره مى دانم که راه موفقیت در یک تیم خوب تمرین کردن است. من راه موفقیت در بایرن را هم مى دانم. یعنى خوب تمرین کردن و زحمت کشید!»
    روزنامه بیلد در این گزارش ضمن درج اظهارات على کریمى، عکس هاى جالب و جدیدى هم از او چاپ کرده. بیلد مى نویسد: «خیلى جالب است. على کریمى دو فرزند خردسال دارد که به زودى عازم مونیخ مى شوند. او به خانواده اش علاقه خاصى دارد.»
    نکته جالبى که در این گزارش به چشم مى خورد توصیف على کریمى از زاویه اى دیگر است. مثل اینکه تیپ و مدل لباس هاى جادوگر بدجورى مورد توجه خبرنگار روزنامه بیلد قرار گرفته. او مى نویسد: «على کریمى بازیکن باتکنیک و خلاقى است. همه این را مى دانند اما بد نیست بدانید که او تیپ و قیافه جالبى هم دارد. على کریمى با این مدل جالبى که دارد مى تواند یک مانکن خوب هم باشد. او در نگاه اول همه را میخکوب مى کند!»


  • کلمات کلیدی :
  • دوشنبه 84/4/13   ساعت 4:41 عصر

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

    دعا کنید، براى یک کار بزرگ مى روم
     
    پرواز کریمى به سوى آلیانس

     
    034365.jpg
     نگران است. این را مى شود خیلى راحت از حرکاتش فهمید. آنجا که خطاب به یکى از استقبال کنندگانش مى گوید برایم دعا کنید مى توانى بفهمى که پشت آن چهره آرام و بى تفاوت با چه دغدغه هایى دست و پنجه نرم مى کند. شرایط پیوستن او به بایرن مونیخ استثنایى بود به خاطر همین اظهار نظرهاى بعد از این انتقال با همه موارد دیگر فرق مى کرد. فرکانس هاى منفى البته خیلى بیشتر بود، گمانه زنى هایى که درصد موفقیت او را پایین تر از هر زمانى نشان مى داد، اما خودش سعى مى کند بى تفاوت باشد. «توجه نکردم، به هر حال اظهار نظرهاى شخصى بود، من هم کار خودم را مى کنم.» تاریک یا روشن؛ این دو وضعیتى است که حالا درباره آینده او مدام تکرار مى شود، انگار هیچ شرط وسطى وجود ندارد، ولى حالا خیلى ها نمى دانند که شرایط براى او چقدر فرق کرده. تغییر تفکر بزرگى که او را از الاهلى به بایرن کشید نمى خواهد به این زودى ها تغییر کند. حتى اگر همان خیلى ها بخواهند شرایط را مأیوسانه تر از همیشه نشان دهند. شماره ۸ تیم ملى و البته شماره ۸ این روزهاى بایرن تصمیمش را گرفته. او تغییر کرده. وقتى قبل از مسافرت به مونیخ با اضطرابى که تا حالا هیچ وقت در گفته هایش سراغ نداشتیم از آینده مى گوید، کریمى تغییر کرده. این را خودش چند دقیقه قبل از پرواز به ما گفت: «براى یک کار بزرگ مى روم.»
    ..................................................................................................
        پارانویاى قرمز
     
    بنا بر گفته هاى محمود خوردبین ناکامى این تیم در رقابت هاى این فصل لیگ برتر سه علت دارد که از قضا همگى جزو عوامل بیرونى هستند و از حیطه کنترل او و همکارانش خارج:
    ۱- داوران: به ادعاى خوردبین توطئه اى علیه باشگاه پرسپولیس از سوى فدراسیون فوتبال طراحى شده تا داورانى در مسیر پرسپولیس قرار داده شوند که با قضاوتشان عدالت را زیر پا بگذارند و حقوق این باشگاه را لگدمال کنند. داورانى که در یک مسابقه «پنج پنالتى مسلم» را به نفع پرسپولیس نمى گیرند.
    ۲- شانس: پرسپولیس از این نیروى ماوراء الطبیعى هیچ گاه سهمى نداشته است چون اگر کمى شانس داشت «با اختلاف پنج گل» فولاد اهواز را در تهران شکست مى داد.
    ۳- برنامه نود: عادل فردوسى پور هم با برنامه اش همواره در حال چیدن سناریویى است تا حال باشگاه پرسپولیس را بگیرد. از انعکاس ترجمه هاى غلط و جهت دار داماد مدیر فنى تیم گرفته تا در اختیار دادن تریبون به سرمربى تیم براى گفتن حرف هایش . لب کلام که خوردبین آن را ادا کرد این است که باشگاه پرسپولیس همیشه از سوى نود مورد ظلم قرار گرفته است.
    اما واقعیت کمى با صحبت هاى سرپرست تیم پرسپولیس (من هیچ گاه نتوانستم در نمودار سازمانى فعلى این باشگاه وظایف مدیر فنى را از سرپرست تیم متمایز کنم)، مغایرت دارد.
    واقعیت این است که مسؤولان تیم قرمز پایتخت دچار بیمارى روانى پارانویا شده و زمین و زمان را در حال توطئه کردن علیه خود مى بینند. دریغ از ذره اى واقع بینى و واقع گرایى! آنها با این قضاوت غیرمنصفانه چشم هایشان را بر روى واقعیت بسته اند و تمام علت هاى ناکامى را در دیگران جستجو مى کنند و خود را عارى از هرگونه نقطه ضعف و خطا مى بینند. فارغ از این واقعیت که خود انتقاد یک هنر است و پلى براى رسیدن به موفقیت.
    دخالت در وظیفه دیگرى، مدیریت دوگانه، ناهماهنگى و اختلاف در کادر فنى، آیا اینها هیچ کدام معایبى نبودند که مسؤولان تیم داشتند و حداقل عامل از دست رفتن چندین امتیاز بود؟ واقعاً چگونه مى شود یک نفر نداند مشکل دارد و مشکلش را نشناسد!


  • کلمات کلیدی :
  • پنج شنبه 84/4/9   ساعت 5:7 عصر

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

    فردا کنکور دارم.به دعای خیر همه شما نیازمندم.

    ....................................................................

    شمار خوانندگان وبلاگ بازتاب از 1000 نفر گذشت.



  • کلمات کلیدی :
  • چهارشنبه 84/4/8   ساعت 6:25 عصر

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

    مایلى کهن به پرسپولیس مى پیوندد؟
    از بسیار ساده تا غیر ممکن

    پاسخ او به تمام پیشنهادها مشخص بود: «فعلاً کار نمى کنم، مى خواهم مدتى استراحت کنم.» اصرار و پافشارى مسؤولان شهید قندى هم نتوانست تغییرى در عقاید او به وجود بیاورد. آنها شرایط خوبى داشتند، تیم تازه به بازیهاى لیگ برتر رسیده بود و مایلى کهن مى توانست با رفتن به یزد به یکى از سوژه هاى فصل تبدیل شود. تراکتورسازى هم همین شرایط را داشت. ایازى و ابهران، اعضاى شماره یک تیم پرطرفدار تبریز بارها با او تماس گرفتند، اما جواب همان چیزى بود که بار اول مطرح شده بود. البته مایلى کهن قبول کرد که به عنوان مشاور یا مدیر فنى با آنها همکارى کند ولى توافق با پیوس همه چیز را سر جاى اول برگرداند.
    مایلى کهن را مى توان یک چهره استثنایى بین همه مربیان داخلى قلمداد کرد. او تجربه یک دوره موفق مربیگرى با تیم ملى را در کارنامه دارد. مایلى کهن در شرایطى به این مرحله رسید که پیش از آن تنها سابقه اش منحصر به دستیارى على پروین در پرسپولیس مى شد. آنها در آن دوره به تنها قهرمانى پرسپولیس در جام در جام باشگاه هاى آسیا رسیدند. البته باید یک عنوان چهارمى تیم ملى فوتسال در بازیهاى جهانى را هم به کارنامه سرمربیگرى محمد مایلى کهن اضافه کرد. به خاطر همین هم بود که حضور او در رأس کادر فنى تیم المپیک سر و صداى زیادى به پا کرد. در تمام مقاطع حضور او در رده هاى ملى، عده زیادى دلیل اصلى استفاده از مایلى کهن را داشتن روابط خاص مى دانستند. موضوعى که هنوز هم خود مایلى کهن در واکنش به آن به حرف مى آید: «مى خواستند موفقیت هایم را کمرنگ کنند.» ولى نتایجى که او گرفت تا آن زمان بى سابقه بود. زدن ۶ گل به کره جنوبى و ۳ گل به عربستان در کنار بازیهاى فوق العاده اى که تیم ملى در جام ملت هاى ۹۶ داشت اگرچه در نهایت به رتبه اى بالاتر از سومى نرسید اما از نتایج او بعدها به عنوان منشأ ایجاد شانس در آن دوره یاد شد. بازیکنانى مثل مهدوى کیا، باقرى، دایى و عزیزى هم بهترین بازیهاى خود را در همین دوره انجام دادند. پرونده مایلى کهن با باخت مقابل قطر در رقابت هاى مقدماتى جام جهانى ۹۸ در تیم ملى بسته شد. در حالى که او بعدها در رده باشگاهى هم هیچ افتخارى کسب نکرد و با تیم امید هم به المپیک آتن نرسید.
    «تنها تیمى که پیشنهاد سرمربیگرى اش را قبول مى کنم، پرسپولیس است.» اینها صحبت هاى همین دو روز پیش مایلى کهن است. حرف هایى که بلافاصله بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهورى مطرح شده و مى تواند معناى خاصى داشته باشد. مایلى کهن جزو معدود چهره هاى ورزشى بود که از محمود احمدى نژاد حمایت کرد و حالا شرایط بیشتر از هر زمان دیگرى به نفع او رقم مى خورد، هرچند خودش چنین اعتقادى ندارد: »به خاطر گرفتن پست و مقام از کسى حمایت نکردم. من به آقاى احمدى نژاد اعتقاد داشتم و حاضرم به او در زمینه هاى مختلف ورزشى مشورت بدهم.» البته او چند روز پیش در صحبت هاى اختصاصى با ایران ورزشى اعلام کرده بود که در صورت انتخاب احمدى نژاد به عنوان ریاست جمهورى، رییس سازمان تربیت بدنى شدن خود او هم جاى تعجب نخواهد داشت اما در حال حاضر که بحث استفاده از گزینه هایى نظیر رسول خادم، خسروى وفا، یزدانى خرم و... بیشتر از بقیه مطرح مى شود، تحقق حضور مایلى کهن در پرسپولیس را نباید شوخى فرض کرد. هرچند صرف نظر از مهره بزرگى مثل پروین هم کار ساده اى نیست. شواهد گذشته کاملاً مشخص مى کند که کنار آمدن این دو نفر تقریباً غیر ممکن است. پروین خیلى خوب از روحیات خاص مایلى کهن باخبر است. او مى داند که دستیار و همبازى قدیمى اش مثل سوبل یا باقى گزینه ها نیست که در تمامى شرایط تحت فرمان باشد. به این ترتیب حضور مایلى کهن به عنوان سرمربى پرسپولیس در سه حالت مى تواند صورت بگیرد: »کنار گذاشتن على پروین که کار کاملاً خطرناکى است و تنها در صورتى ممکن است که مدیران جدید سازمان اهل ریسک باشند. قبول بى چون و چراى مایلى کهن توسط پروین که با توجه به روحیات مدیر فنى پرسپولیس، بسیار بعید به نظر مى رسد و در نهایت تحمیل مایلى کهن به کادر فنى فعلى که نمى تواند بلند مدت باشد. در حال حاضر همه چیز بستگى به شرایط و تغییر و تحولات به وجود آمده در جریان انتخابات ریاست جمهورى دارد. شناخته شدن رییس جدید سازمان و متعاقب آن احتمال تغییر در جمع هیأت مدیره پرسپولیس مى تواند مسائل را تا حدود زیادى عوض کند. البته از کنار یک موضوع اصلى هم نمى شود به راحتى گذشت. على پروین به واسطه حمایت هاى گسترده از هاشمى رفسنجانى شرایط مساعدى ندارد و حضور مایلى کهن در کادر فنى پرسپولیس مى تواند علاوه بر جبران این اشتباه، راه سرازیر شدن کمک هاى مالى به تیم را باز کند. موضوعى که پروین حداقل در شرایط فعلى نمى تواند نسبت به آن بى تفاوت باشد.پرونده مایلى کهن - پرسپولیس در آینده سر و صداهاى زیادى خواهد داشت. آنها مى توانند تا مدت ها سوژه جذاب فوتبال فصل جدید باشند.

    ..................................................................
    بعد از مذاکره با پروین در توانیر
    نورى به پرسپولیس نزدیک تر شد


    ایران ورزشى- حضور پژمان نورى در پرسپولیس آخرین مراحل خود را پشت سر مى گذارد. در شرایطى که پرسپولیسى ها نتوانستند با بازیکنانى مثل طالب نسب، معدنچى و زارع به توافق برسند، ملاقات چند روز پیش نورى در توانیر با على پروین بحث پیوستن او به جمع فصل بعد را جدى تر کرد. پروین در آن جلسه از نورى خواست تا پایان بازیهاى حذفى موضوع را در رسانه ها مطرح نکند چون طبق قوانین فدراسیون عقد قرارداد قبل از اتمام بازیها ممنوع است. توافقات تا جایى پیش رفت که نورى درباره آن با اطمینان کامل صحبت مى کند: «با على آقا صحبت کردم. همه چیز تقریباً تمام شده است. اگر از طرف او اتفاقى نیفتد فصل بعد قطعاً پرسپولیسى ام.» نورى درباره پیشنهاد تیم هاى دیگر لیگ و احتمال رد درخواست پرسپولیس در صورت وجود رقم بالاتر مى گوید: «من با پروین دست دادم و قول و قرار گذاشتیم. تیم هاى دیگر اگر ۱۰۰ میلیون بیشتر هم بدهند من پاى قولم با على  آقا هستم.» هافبک فصل پیش پگاه که البته نتوانست مثل دو فصل پیش موفقیت هایش را تکرار کند درباره شرایط آینده اش در صورت حضور در پرسپولیس مى گوید: «من اولین بازیکن تاریخ فوتبال انزلى هستم که به پرسپولیس مى آیم، این از هر چیز دیگرى مهم تر است.» اما صحبت هاى روزهاى گذشته محمود خوردبین شرایط را مبهم کرده. سرپرست پرسپولیس در واکنش به حضور نورى در پرسپولیس گفته بود که چنین بازیکنى را نمى شناسد. موضوعى که نورى درباره آن مى گوید: «حتماً آقاى خوردبین خبر نداشتند چون من کارم را با پروین تمام کردم. ان شاء الله همراه محمودخان مى رویم هیأت فوتبال و قراردادم را با هم ثبت مى کنیم.» گفته مى شود خوردبین این اظهارات را با توجه به حساس بودن بازیهاى پرسپولیس و احتمال تأثیر خبر حضور نورى در جمع بازیکنان به خصوص رفتنى ها انجام داده است.


  • کلمات کلیدی :
  • دوشنبه 84/4/6   ساعت 4:49 عصر

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

    این پیروزی را به همه ملت ایران تبریک می گویم.



  • کلمات کلیدی :
  • شنبه 84/4/4   ساعت 4:36 عصر
       1   2      >

    Copyright ©  www.persian templates.com

     ©templatedesigned by: http://Nooshin17.persianblog.com