..................................................................................... بهار 1384 - بازتاب
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستى ورزیدن نیمى از خرد است . [نهج البلاغه]
بازتاب
::تعداد بازدید کنندگان::

36263

::بازدید امروز::

1

::بازدید دیروز::

1

::درباره خودم::
 
 
بازتاب
::لینک به دوستان::
::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

::آرشیو ::

زمستان 1384
پاییز 1384
تابستان 1384
بهار 1384

::اشتراک ::

 


نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

استقبال با شکوه مردم اصفهان از محمود احمدی نژاد

...................................................................................................

احمدی نژاد همیشه ساده زندگی  می کند.

..................................................................................................

روزنامه فایننشال تایمز: احمدی نژاد مردی از جنس مردم

روزنامه فایننشال تایمز در شماره امروز خود نوشت: از زمانی که محمود احمدی نژاد شهردار ساده زیست تهران از دو سال گذشته بر سر کار آمد، یک روز تعطیل به خود ندید و در حالی که یک پژو قدیمی دارد، وضعیت زندگی وی نیز ساده و بدون تجملات است.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه فایننشال تایمز تصریح کرد: استراتژی احمدی نژاد این است که خود را به عنوان «مردی از جنس مردم» معرفی کند و این استراتژی کاملا" در تضاد با وضع زندگی هاشمی رفسنجانی و خانواده وی است.
روزنامه فایننشال تایمز افزود: طرفداران ستاد هاشمی رفسنجانی ، احمدی نژاد را به عنوان کسی که مخالف سرمایه گذاری خارجی است، معرفی کردند، ولی این در حالی است که حامیان احمدی نژاد این اتهامات وارده از جمله اتهام مخالفت وی با فعالیت بخش خصوصی را رد کردند و در این خصوص به قراردادهای شورای شهر تهران با شرکتهای چینی در پروژه مترو و پروژه هایی با شرکتهای اروپایی در خصوص پروژه مدیریت ضایعات در تهران اشاره کردند.
بنابراین گزارش، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران مهمترین موفقیت احمدی نژاد را مدیریت علمی اولین طرح توسعه شهری تهران و ارتباط وی با مردم دانست.
..................................................................................................................

سخنگوی ائتلاف آبادگران: حجم بی‌سابقه تخریب اوج مظلومیت احمدی‌نژاد و مردم را نشان می‌دهد

سخنگوی ائتلاف آبادگران با بیان اینکه پیش‌بینی تخریب علیه دکتر احمدی‌نژاد را می‌کردیم، اما چنین حجم بالایی از تخریب حتی در تصور ما هم نمی‌گنجید، گفت: این حجم تخریب اوج مظلومیت احمدی‌نژاد و مردم را نشان می‌دهد.

وی افزود: یکی از دو نفر حاضر در مرحله دوم شخصیتی است که برای همه مردم او را می‌شناسند و شخص دیگر دکتر احمدی نژاد که جوان‌تر است و در کوران مبارزات انقلاب حضور داشته و بعد از انقلاب هم در دوران دفاع مقدس و بعد از آن به عنوان مدیر اجرایی حاضر بوده و برای اعتلای نظام تلاش کرده است.
رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: همزمان با مدیریت ایشان در استانداری اردبیل زلزله و برف شدیدی در استان تازه تاسیس و محروم اردبیل می‌آید و وی با مدیریت مطلوب و موفق این بحران‌ها، برای دو سال پیاپی مدیر نمونه کشوری می‌شود.
چمران تصریح کرد: ما برای شهرداری تهران ویژگی‌های 60 نفر را مورد بررسی قرار دادیم و از بین آنها ایشان انتخاب شد و مدیریت کلان شهر تهران را که به اندازه چند کشور خاورمیانه جمعیت دارد و مدت‌ها هم درگیر اختلاف‌ها و کشمکش‌های سیاسی بوده را به عهده وی گذاشتیم که در مدت کوتاهی کمتر از یکسال با حمایت و همکاری مردم، شهر به گونه‌ای متحول شد که آثار آن محسوس بود و لایحه خوش خدمتگزاری به مشام مردم رسید.
وی تاکید کرد: تلاش دکتر احمدی نژاد در رفع مشکلات بی‌شمار شهر تهران باعث معرفی وی به عنوان یک چهره مقبول شد که وقتی در شهرهای مختلف کشور می‌رفتند مورد استقبال خوب مردم قرار می‌گرفتند.
سخنگوی ائتلاف آبادگران گفت: ایشان به همین دلایل به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد که حمایت هیچ حزب و گروهی را هم نداشتند و تبلیغات و ستادهای انتخاباتی وی مردمی و خودجوش بود و در بسیاری شهرها زنان گوشواره و النگوهای خود را برای هزینه تبلیغات وی اهدا کرده و برای پیروزی وی در مرحله اول انتخابات دعا و نذر و نیاز کردند.
چمران اظهار داشت: آراء دکتر احمدی نژاد در مرحله اول انتخابات در بین جوانان و دانشجویان بسیار زیاد بود که نشان دهنده مقبولیت ایشان در بین قشر آگاه و فعال جامع دارد.
وی افزود: دکتر احمدی‌نژاد تا زمان ثبت‌نام، کاندیداتوری خود را اعلام نکرده بود ولی بعد از آن در فرصت کوتاهی که وجود داشت وی یک رشد صعودی خیلی خوب در نظر سنجی‌ها داشت و امروز به عنوان رقیب یکی از استوانه‌های نظام که همه او را می‌شناسند در انتخابات مرحله دوم حضور دارد و این خود پیروزی ایشان محسوب می‌شود.
رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مردم‌داری وظیفه همه مسئولان است اما مردم‌واری دکتر احمدی نژاد باعث محبوبیت او در قلب مردم شده است و عملکرد مردمی وی نشان داد که می‌توان یک دمکراسی واقعی مردمی داشت.
چمران گفت: نوع عملکرد دکتر احمدی نژاد با منافع بعضی‌ها سازگار نبوده و خودشایند آنها نیز نیست و ما توقع این را داشتیم که در صورت راهیابی وی به مرحله دوم انتخابات ایشان را تخریب کنند اما چنین حجم بالایی از تخریب حتی در تصور ما نیز نمی‌گنجید که مدعیان آزادی عقیده، دمکراسی، دین، مذهب و خیلی چیزهای دیگر در یک جبهه واحد به تخریب شخصیت فرهنگی آقای احمدی‌نژاد بپردازند.
وی با نشان دادن نمونه‌هایی از برگه‌هایی که در صدر آنها نوشته شده بود «طالبان در راه است» و در آن توصیه شده که مطالب ذیل این عنوان را توسط sms برای دیگران بفرستید، خطاب به خبرنگاران گفت: این مطالب آن قدر سخیف، بی‌ارزش و غیرواقعی است که پذیرش آنها ساده نیست و خیلی از این مطالب نه عملی است و نه قابل قبول و حداقل شما خبرنگاران که جز اقشار مطلع و آگاه جامعه هستید نباید این حرفها را باور کنید و اطمینان دارم که این تخریب‌ها در نهایت مظلومیت آقای احمدی نژاد را برای مردم اثبات می‌کند و به نفع وی تمام می‌شود.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برخی اقدامات شهرداری تهران در مدت مسئولیت احمدی نژاد به عنوان شهردار تصریح کرد: در حالی که بودجه ورزشی شهرداری تهران به مراتب بیش از بودجه سازمان‌ ورزش برای تهران است و در شرایطی که در این مدت بیشترین فضای ورزشی برای خانم‌ها به نسبت دوره‌های قبلی شهرداری ساخته شده چطور می‌توان دکتر احمدی نژاد را متهم به مخالفت با ورزش و حضور بانوان در جامعه و عرصه ورزش کرد.
چمران گفت: ما سیستم فعلی انتخابات را از غرب اخذ کرده‌ایم و متاسفانه امروز خصوصیات منفی آن مثل پول محوری، شایعه و تخریب را نیز در انتخابات کشور شاهد هستیم، اما گستردگی شایعه و تخریب در انتخابات با چنین حجم و شیوه و رویکردی که علیه دکتر احمدی نژاد صورت می‌گیرد حتی در انتخابات غربی نیز نظیر ندارد.
وی در پاسخ به این سؤال که روز گذشته دکتر احمدی نژاد در مجلس ادعا کرده که آدرس و شماره تلفن کسانی را که علیه وی شایعات تخریبی می‌سازند را دارد پس چرا اقدامی نمی‌کند، گفت: ما دنبال تخریب رقیب نیستم و این مسایل را باز نمی‌کنیم تا جنجال ایجاد نشود و گزارشی را هم که منجر به کشف چند چاپخانه و محل تولید شبنامه علیه دکتر احمدی نژاد شده است را خود مردم به نهادهای مسئول داده‌اند و ما اصلاً خبری از آن نداشتیم.
سخنگوی ائتلاف آبادگران تصریح کرد: ما اعلام حمایت‌های زیادی از علما و قشرهای مختلف مردم سراسر کشور داریم، اما دکتر احمدی نژاد تاکید کرده‌اند که اینها را برای تبلیغات خرج نکنیم.
چمران خاطر نشان کرد: حجم بالای تخریب‌ها علیه دکتر احمدی نژاد به مردم می‌فهماند که دلیل این همه تخریب علیه کسی که در تهران چنین خدماتی کرده است چیست؟
چمران در واکنش به سؤال خبرنگاری مبنی بر تحدید آزادی‌های اجتماعی و فردی در صورت رئیس جمهور شدن دکتر احمدی نژاد، اظهار داشت: آزادی قانون دارد و هیچ رئیس جمهوری هر کس که باشد حق ندارد آزادی‌های مصرح در قانون اساسی را محدود کند و مردم و رهبری جلوی هر گونه اقدام خارج از مسیر قانون از طرف هر کسی را می‌گیرند.
وی در پاسخ مجدد به این سؤال که معرفی مراکز تخریب کننده آقای احمدی نژاد تخریب رقیب ایشان نبوده بلکه اطلاع رسانی است، پس چرا آنها را معرفی نمی‌کنید بیان داشت: اگر نیازی به معرفی این گونه مراکز باشد حتماً این کار را می‌کنیم اما ما هرگز اقدام عکس‌العملی انجام نداده و همواره هر کاری را با مطالعه قبلی انجام داده‌ایم و نتیجه مطلوب هم گرفته‌ایم و در این مورد نیز مطمئناً براساس منطق و فکر و برنامه قبلی اقدام می‌کنیم.
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به انتقادات مطرح درباره عملکرد عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ما نه تنها چاله‌های برف زمستان گذشته در تهران را پر کردیم بلکه چاله‌های عملکرد آقایان در سال‌های گذشته شهرداری را نیز پرکردیم و بسیاری از طرح‌های نیمه کاره را به پایان رسانده و طرح‌ها و پروژه‌های مورد نیاز جدید را آغاز کرده‌ایم و عملکرد شهرداری تهران در 2 سال اخیر نیاز به معرفی و تبلیغ ندارد.
خبرنگاری از چمران پرسید که در مناظره تلویزیونی دو شب قبل، آقای کلهر که به نمایندگی از دکتر احمدی نژاد حضور داشتند گفته هویت ما چفیه بسیجی است نه تخت جمشید که چمران در پاسخ وی گفت: اولاً که این حرف شما درست نیست و آقای کلهر چنین حرفی نزده است بلکه در واکنش به توهین آقای مرعشی به بسیج و بسیجیان ایشان از بسیچ و قداست آن دفاع کرده است.
وی در واکنش به اصرار خبرنگار مذکور گفت: اولاً آقای کلهر خود هنرمندی بزرگ و یک شخصیت فرهنگی است که چنین حرفی نمی‌زند و باز هم اگر شما اصرار به حرف خود دارید بنده این حرف را اصلاح می‌کنم. 
خبرنگاری از چمران پرسید که اگر احمدی نژاد به کاخ ریاست جمهوری راه یابد، چه تعاملی با مخالفان خود خواهد داشت که وی پاسخ داد: احمدی نژاد هیچ وقت به کاخ راه پیدا نخواهد کرد و وی جایگاه ریاست جمهوری را نیز همچون شهرداری محل خدمت می‌داند و درباره نوع تعامل با مخالفان نیز ایشان یک تعامل انسانی با مخالفان خود خواهند داشت.
وی در پاسخ به این سؤال که وضعیت رسیدگی به چاپخانه‌های کشف شده‌ای که علیه آقای احمدی‌نژاد شبنامه منتشر می‌کرده‌اند در چه مرحله‌ای است گفت: بنده از ابتدا هم از این موضوع اطلاع نداشتم و پیگیری و رسیدگی به این موضوع نیز وظیفه نهادهای همچون وزارت اطلاعات و قوه قضائیه است و چون مردم خودشان گزارش کشف این محل را داده‌اند نتیجه پیگیری و رسیدگی به آن نیز باید به خود مردم ارائه شود.
سخنگوی ائتلاف آبادگران در پاسخ به این سؤال که آیا استفاده از نام شهید رجایی در تبلیغات احمدی‌نژاد درست است گفت: اولاً خود آقای احمدی‌نژاد هیچ وقت نگفته‌اند که شبیه شهید رجایی است و وقتی که چنین سؤالی از او شد نیز تاکید کرد که خود را خیلی کوچک‌تر از شهید رجایی می‌داند ولی استفاده از نام شهدا در جهت درست اشکالی ندارد و ضمن این که اگر فردی را در خصوصیات خوب و مثبت به شهیدی تشبیه کنیم این اعتلای نام و مقام آن شهید خواهد بود.
چمران در واکنش به بیانیه اعتراضی همسر شهید رجایی در این مورد تصریح کرد: چنان که همسر شهید رجایی گفته آقای احمدی‌نژاد در ظاهر شبیه شهید رجایی نیست اما شباهت باطنی را ایشان نمی‌توانند تشخیص دهند و تصویر شهید رجایی که در فیلم تبلیغاتی آقای احمدی‌نژاد استفاده شده است را نیز خود سازنده فیلم در فیلم آورده است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا احمدی‌نژاد از اصلاح‌طلبان هم در دولت خود استفاده خواهد کرد، گفت: ما خود را از هم اصلاح‌طلب‌تر می‌دانیم و این تقسیم‌بندی‌ها باید درست تعریف شود و در دولت احتمالی آقای احمدی‌نژاد هم افراد براساس صلاحیت و تخصص به کار گرفته می‌شوند.
خبرنگاری از چمران پرسید شایعاتی که درمورد احمدی‌نژاد ساخته می‌شود حتماً زمینه قبلی دارد و الا اگر چیزی نباشد مردم حرفی نمی‌زنند که وی پاسخ داد: اتفاقا بنا به مطالعات علمی شایعه در مواردی ساخته می‌شود که هیچ زمینه قبلی ندارد.
سخنگوی ائتلاف آبادگران در پاسخ به این سؤال که موضع آقای احمدی‌نژاد درباره زندانیان سیاسی، مخالفان سیاسی و مطبوعات چیست، تصریح کرد: مسئله زندان و زندانیان چه سیاسی و چه غیر سیاسی ربطی به دولت و رئیس جمهور ندارد و آزادی ابراز عیده مخالفان و مطبوعات نیز همان آرمانی است که ما و آقای احمدی‌نژاد برای آن مبارزه کردیم و مطمئنم که در دولت ایشان فضای مناسبی برای فعالیت قانونی مخالفان سیاسی و مطبوعات ایجاد می‌شود.
از وی درباره ائتلاف احمدی‌نژاد و دیگر کاندیداهای اصولگرا سؤال شد که پاسخ داد: فرصتی برای مذاکره و ائتلاف رسمی با سایر کاندیداهای اصولگرا وجود ندارد ضمن این که ستادهای انتخاباتی کاندیداهای اصولگرا به صورت مستقل در حال فعالیت برای کاندیدای مورد علاقه خود هستند.
از چمران درباره شایعه مخالفت دکتر احمدی‌نژاد با سرمایه‌گذاری خارجی سؤال شد که پاسخ داد: ایشان گفته‌اند که تکیه صرف به سرمایه‌گذاری خارجی درست نیست و ما باید در وهله اول از سرمایه‌های داخلی و سرمایه‌گذاران داخلی استفاده کنیم.
خبرنگاری از سخنگوی ائتلاف آبادگران پرسید که موضع دکتر احمدی‌نژاد درباره مذاکرات هسته‌ای و فشار آمریکا برای ادامه تعلیق فعالیت‌های ایران چیست؛ وی تصریح کرد: موضوع تصمیم‌گیری در مذاکرات هسته‌ای هم مربوط به شورای عالی امنیت ملی است و مجلس و مردم ایران نیز در این باره بر حق مسلم کشور برای استفاده از علم و دانش برای پیشرفت و نه همچون آمریکا برای جنگ اصرار دارند.
چمران در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا احمدی‌نژاد در کابینه خود از زنان هم استفاده خواهد کرد اظهار داشت: این سخنان که در کابینه از زن استفاده می‌شود یا نمی‌شود را بنده شخصاً هم نمی‌پسندم و به نظر من درست نیست هر جایی برای ژست یک خانم را بگذاریم، بلکه باید براساس شایسته‌سالاری از همه توانمندی‌ها استفاده کنیم ضمن این که در حال حاضر ائتلاف آبادگران هم در مجلس و هم در شورای شهر نماینده زن دارد.
از چمران در خصوص حضور احمدی‌نژاد در تیم‌های ترور خارج از کشور و فعالیت‌های امنیتی وی سؤال شد که پاسخ داد: اولاً شخصی که به صورت شبانه‌روزی در مدیریت‌های خود فعالیت می‌کرده وقت حضور در چنین کارهایی آن هم در خارج از کشور را نداشته و ثانیاً اگر چنین چیزی صحت دارد هم باید این سؤال را از رئیس دولت وقت پرسید که چرا مدیران وی چنین فعالیت‌هایی داشته‌اند.
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر دخالت نیروهای مسلح در انتخابات به نفع احمدی‌نژاد گفت: نیروهای مسلح به صورت رسمی نمی‌توانند در انتخابات فعالیت کنند اما نیروهای بسیج از متن مردم هستند و حق فعالیت سیاسی هم دارند.
چمران در پاسخ به این سؤال که آیا شایعه حمایت رهبری از احمدی‌نژاد را تائید می‌کنید، گفت: رهبر معظم انقلاب رسماً و شفاف اعلام کردند که هیچ کس از رای ایشان خبر ندارد.
از وی درباره رویکرد اقتصادی دولت احتمالی احمدی‌نژاد سؤال شد که پاسخ داد: رویکرد اقتصادی دکتر احمدی‌نژاد اقتصاد مردمی است که متولی گری اقتصاد به جای گروه‌ها و افراد خاص به اسم اقتصاد خصوصی واقعا به مردم منتقل شود.
چمران درباره برنامه مدون احمدی‌نژاد برای اداره کشور گفت: از یکسال پیش آقای احمدی نژاد و عده‌ای از همکاران ایشان در دانشگاه‌ها به دنبال تدوین برنامه‌ای درباره نحوه اجرای سند چشم‌انداز 20 ساله هستند و ایشان همواره به کار براساس مطالعه و بر محور شایسته‌سالاری و تخصص گرایی اعتقاد داشته و دارند.
خبرنگاری از ایشان پرسید که شما تضمین می‌دهید در صورت رئیس جمهور شدن احمدی‌نژاد به اتوبوس توریست‌ها تیراندازی نشود که چمران پاسخ داد: سؤال شما غیرمنطقی است و اگر در کشوری به اتوبوس توریست‌ها تیراندازی شود مگر تیراندازی کنندگان از رئیس‌جمهورشان برای این کار اجازه می‌گیرند ولی بنده تضمین می‌دهم اگر ایشان رئیس جمهور شوند نهایت تلاش را برای تامین امنیت توریست‌ها انجام دهند.
خبرنگاری با اشاره به برخوردهای نامناسب نماینده منتسب به ائتلاف آبادگران با جامعه مطبوعات و خبرنگاران گفت‌ آیا با رئیس جمهور شدن احمدی‌نژاد این برخوردها ادامه می‌یابد و ما دیگر شاهد لبخندی چون لبخند‌ آقای خاتمی در برابر خبرنگاران نخواهیم بود که چمران پاسخ داد: اولاً عملکرد افراد مربوط به خود ایشان است ثانیا بنده به شما قول می‌دهم لبخند آقای احمدی‌نژاد به خبرنگاران عمیق‌تر باشد.
در پایان خبرنگاری از چمران پرسید که آیا پست وزارت ارشاد را در دولت احمدی‌نژاد می‌پذیرید که وی گفت: دوست دارم هیچ کار اجرایی نداشته باشم و به فعالیت‌های فرهنگی خودم بپردازم.
 



  • کلمات کلیدی :
  • سه شنبه 84/3/31   ساعت 4:50 عصر

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  



  • کلمات کلیدی :
  • دوشنبه 84/3/30   ساعت 4:39 عصر

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

    و بالاخره فولاد جام را بوسید
    • ذوب آهن، پرسپولیس و استقلال براى نقره مى جنگند
    • روز وداع با لیگ ۸۳

    033009.jpg

    فولاد ۲ - پاس یک
    عروس را به خانه آوردند!
    یکشنبه ۲۹/۳/۸۴
    هفته سى ام لیگ برتر
    ورزشگاه تختى اهواز
    تماشاگر: ۱۲ هزار نفر

    فولاد ۲
    گل ها: عادل کلاه کج (۵۹)، لفته حمیدى (۸۲)
    پاس تهران یک
    گل: حمیدرضا رجبى (۷۴)
    داوران: على خسروى، حیدر شکور و سهراب ساعى
    اخطار: احمد کاظم و محمد نصرتى (پاس)، لفته حمیدى (فولاد)
    فولاد: حسن هورى، پژمان منتظرى، سامان موسوى، على بوعذار، امید شریفى نسب، سیامک سرلک، نادر احمدى (لفته حمیدى ۶۷)، میثم سلیمانى، عادل کلاه کج، افشین حاجى پور (ایمان مبعلى ۴۸)، احمد مؤمن زاده (مکى شریفى ۸۸)
    مربى: عبدالله ویسى
    پاس: حسن رودباریان، حمیدرضا هدایتى، على جانملکى، امید خورج، محمد نصرتى، جواد نکونام، میثم منیعى، حمیدرضا رجبى (بهنام ابوالقاسم پور ۷۶)، عیسى ترائوره، احمد کاظم (ایمان رزاقى راد)، آرش برهانى
    مربى: مصطفى دنیزلى
    ایران ورزشى - در ظاهر بازى تشریفاتى بود. نتیجه آن نه روى قهرمانى فولاد تأثیر مى گذاشت و نه مى توانست عاملى شود تا پاس به رده هاى بالاتر جدول برسد.فولادى ها از شروع بازى براى دور افتخار لحظه شمارى مى کردند. این را مى شود از روى حرکات بازیکنان این تیم فهمید. حتى وقتى حمید رضایى در دقیقه ۷۴ گل تساوى پاس را به ثمر رساند، هیچ کس نگران نشد چون «معجزه یى» وجود نداشت که بتواند قهرمانى را از فولاد باز پس بگیرد.لحظات به سرعت براى فولادى ها مى گذشت و آنها خود را براى «جشنى بزرگ» در خاک خوزستان آماده مى کردند و نتیجه تساوى وداع خوبى با لیگ نبود. تلاش، تلاش و تلاش که سرانجام به بار نشست و با ضربه لفته حمیدى فولاد به گل دوم رسید. حالا جشن کامل شده بود، همه داشتند «سور و سات» جشن را برپا مى کردند. حتى طرفدارانى که روى سکوها پرسه مى زدند. وقتى داور سوت پایان را به صدا درآورد، جشن شکل گرفت. دیگر کسى - البته غیر از بازیکنان پاس - در ورزشگاه تختى اهواز آرام نداشت. فولاد »جشن واقعى» قهرمانى را برپا کرد که البته مثل همیشه با یک جمله قابل توصیف بود: «جشن شلم شورباى قهرمانى».


  • کلمات کلیدی :
  • دوشنبه 84/3/30   ساعت 4:27 عصر

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

    بعد از اظهارنظر سردبیر کیکر و ادامه انتقادات
    او زمستان بایرن را دریبل مى زند
    «او حتى زمستان بایرن را هم نمى بیند» این امیدوارکننده ترین اظهارنظر سردبیر مجله کیکر درباره على کریمى بود. او در مقاله تندى که درباره خرید جدید بایرن مونیخ نوشته بود بعد از توضیح درباره اشتباه بایرنى ها در جذب کریمى ادامه داده بود: «یک بازیکن معمولى در لیگ آلمان در هر بازى ۱۲ کیلومتر مى دود در حالى که در مورد کریمى شاید این آمار به دو کیلومتر هم نرسد!» پیش بینى ناگهانى در مورد کریمى شاید یک دلیل توجیه کننده داشته باشد. بعد از انتقال او به بایرن که تحت شرایط ویژه یى صورت گرفت، مطبوعات آلمانى توجه ویژه یى به هافبک نفوذى تیم ملى دارند. بازیهاى او در تیم ملى زیر ذره بین آنها قرار دارد و در حال حاضر هم کریمى از آمادگى و کیفیت بالاى همیشگى برخوردار نیست. پس تقریباً طبیعى است که پیش زمینه چندان مثبتى از حضور او در بایرن وجود نداشته باشد اما اینکه شرایط فعلى او طبق پیش بینى هاى سردبیر کیکر در آینده هم ادامه داشته باشد، موضوع قابل توجهى است. او از چند روز دیگر تمریناتش را با بایرن آغاز مى کند. در شرایطى که باید وضعیت تازه یى را تجربه کند. با این حال و با وجود گمانه زنى هاى منفى مطبوعات آلمان، کارشناسان نظر مثبتى به آینده او دارند. راینر سوبل، سرمربى پرسپولیس که یکى از مشاوران بایرنى ها درانتقال کریمى به شمار مى آید از موفقیت او مى گوید: «بایرنى ها با من تماس گرفتند و نظرم را پرسیدند. من هم گفتم شما دارید درباره یکى از بهترین بازیکنان جهان صحبت مى کنید.
    032358.jpg
    ممکن است کریمى در دو ماه اول به خاطر شرایط ویژه تمرینات و آمادگى بدنى روزهاى سختى داشته باشد ولى بعد از آن مطمئنم که موفق مى شود.» به عقیده سوبل اظهارنظر سردبیر کیکر نظرات شخصى و ژورنالیستى است و اهمیت چندانى ندارد. کنار آمدن کریمى با شرایط جدید، مسأله مهمى است که بعد از حضور او در بایرن مطرح مى شود. شرایط قهرمانى بوندس لیگا قطعاً با وضعیت الاهلى فرق مى کند، چیزى که با توجه به وضعیت این روزهاى کریمى مهم است. بعد از انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیکن آسیا این وضعیت اهمیت بیشترى پیدا کرده است. در حال حاضر نوع بازى او تقریباً شناخته شده و کریمى دیگر مثل گذشته نمى تواند نقشه هاى مورد نظرش را در زمین پیاده کند. نمونه بارز آن هم بازى تیم ملى مقابل کره شمالى بود که بعد از مهار توسط ۲۰ کره یى ها نشانه هاى زیادى از حضور او در زمین به چشم نخورد. مجید جلالى شرایط فعلى او را اینطور توصیف مى کند: «کریمى فقط مى تواند خالق صحنه ها باشد نه جریان دهنده بازى چون براى همه شناخته شده و حریفان هم کارش را به طور کامل زیرنظر مى گیرند.»
    اما به اعتقاد جلالى، کریمى مى تواند در بایرن موفق باشد: «اگر در دیدگاه، نحوه تمرین و نحوه بازى اش تغییر ایجاد کند ظرف دو سال آینده به یک پیشرفت باورنکردنى حتى در فوتبال اروپا مى رسد. زندگى حرفه یى فوق العاده سخت است و هر کسى نمى تواند آن را تحمل کند اما اگر پشتکار کریمى مثل تغییر نگرش ناگهانى اش عوض شود همه چیز درست مى شود.»
    حضور کریمى در بایرن یک اتفاق بزرگ در فوتبال ایران و حتى آسیا بود و جوهاى مختلف به وجود آمده بعد از این انتقال تا حدود زیادى طبیعى است. با این وجود به نظر مى رسد مى توان تا شروع تمرینات بایرن و تثبیت او در ترکیب قهرمان بوندس لیگا کمى صبور و امیدوار بود.

    سردبیر کیکر نظرات خودش را گفته
    کریمى: زنجیر هایم را هم بسته ام تا با قدرت از برف و یخبندان آلمان عبور کنم!
    مهر - «صحبت هایى که از قول من در مورد سرمربى تیم فوتبال الاهلى مطرح شده است، به هیچ وجه صحت ندارد و من با هیچ نشریه یى صحبت نکرده ام.»
    على کریمى در مورد وینفرید شفر سرمربى تیم فوتبال الاهلى مى گوید: «او مربى بسیار خوبى است که رابطه بسیار عالى هم با من دارد. شفر همواره به من احترام گذاشته و هیچ وقت با هم مشکلى نداشته ایم اما متأسفانه یکى از روزنامه هاى ورزشى عنوان کرده که سردبیر نشریه کیکر از سرمربى الاهلى خط مى گیرد که به هیچ وجه صحت ندارد.»کریمى ادامه مى دهد: «زمانى که مسؤولان باشگاه بایرن مونیخ در صدد جذب من بودند با چند مربى مطرح شاغل در فوتبال ایران و شخص شفر مشورت کرده بودند که سرمربى الاهلى از بازى من تمجید کرده بود.»
    على کریمى در مورد اظهارات سردبیر ورزشى کیکر معتقد است: «او نظرات خودش را مطرح کرده و قطعاً نظرات هر کس براى خودش قابل احترام است.
    قطعاً با شروع تمرینات بایرن مونیخ تلاشم را دو برابر خواهم کرد تا بتوانم در این تیم جا بیفتم. این را هم تأکید مى کنم که نه تنها برف زمستان مونیخ را خواهم دید، بلکه زنجیرهایم را هم بسته ام تا با قدرت از برف و یخبندان آلمان عبور کنم!»
    هافبک ملى پوش تیم ملى تأکید مى کند: «با شروع تمرینات بایرن مونیخ تلاش مى کنم بتوانم خودم را با شرایط تیم هماهنگ کنم و ثابت کنم که حرف ها را باید در زمین مسابقه زد.
    براى آنکه به ترکیب اصلى بایرن راه پیدا کنم، باید بیشتر از این تلاش و تمرین کنم.»


  • کلمات کلیدی :
  • چهارشنبه 84/3/25   ساعت 4:21 عصر

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

    سردبیر کیکر آینده ملى پوش ایران را سیاه مى داند
    کریمى برف زمستانى بایرن را نخواهد دید!
     هاردى هاسل بروخ سردبیر نشریه ورزشى کیکر در آلمان درباره صعود تیم ملى ایران به جام جهانى فوتبال ۲۰۰۶ میلادى آلمان گفت: «این تیم یک روند رو به رشد و مطلوب داشته است و حق این تیم بود که در جام جهانى آلمان حضور داشته باشد. به نظر من صعود ایران چندان هم غیر منتظره نبود. یک اختلاف نسبتاً بزرگ بین ایران، ژاپن، عربستان، کره جنوبى ودیگر تیم ها در آسیا از جمله چین وجود دارد.»
    032028.jpg
    سردبیر کیکر درباره میزان شانس موفقیت ایران در جام جهانى گفت: «هر تیمى که به این جام صعود کند، شانس هاى مشخصى نیز دارد اما باید گفته شود که ایران با وجود روند مثبتى که دارد از یک حد مشخصى در این جام بیشتر نمى رود. ایران باید بیش از اینها کار کند تا بتوان آن را با دیگر تیم هاى بین المللى مقایسه کرد و نسبت به موفقیت این تیم در جام جهانى نیز امیدوار بود.»
    هاسل بروخ با بیان این که تیم ملى ایران خود راتقویت کرده گفت: «بازیکنان این تیم با حضور در باشگاه هاى اروپایى و تیم هاى بوندس لیگا باعث تقویت تیم ملى ایران شده اند. فوتبال در ایران یک سنت مطلوب دارد و این سومین بارى است که این کشور به جام جهانى صعود کرده. چنین به نظر مى رسد که مربى تیم ملى ایران نیز به خوبى درک کرده است که با یک آرامش مشخص تیم را به سمت و جهت بسیار منظم و خوبى هدایت کند. ایران به این نظم و آرامش بیش از پیش نیاز دارد، از اینکه مى گویم طرفداران فوتبال در ایران بسیار متعصب و آتشى هستند منظور منفى ندارم اما من از گفت وگوهاى زیاد خود حتى با مربى هاى آلمانى که در ایران بوده اند مى دانم که موقعیت فوتبال در ایران گهگاهى از سوى مسؤولان و باندهاى پشت پرده هرج و مرج زده و ناآرام مى شود. به همین دلیل ایران با وجود روند مثبتى که پیش گرفته در جام جهانى شانس کمى براى صعود به مراحل بالا دارد. اما ایرانى ها از نظر تاکتیک بازى بسیار مطلوب و خوب آموزش دیده اند. ایران همیشه فوتبالیست هاى بسیار خوب دارد و در ورزش هاى مهم دیگر نیز پیشرفت داشته اما به نظر من این میزان پیشرفت براى دسترسى تیم ایران به دور دوم جام جهانى کافى نیست. ایران ممکن است احتمالاً با دو تیم قوى اروپایى و یک تیم امریکاى جنوبى در یک گروه قرار گیرد که در این صورت معیارها براى موفقیت و پیروزى بسیار بالاست.»
    هاسل بروخ روند تیم ملى و بازیکنان آن را بسیار جالب توصیف کرد و گفت: «این در حالى است که بازیکنان خوبى مثل مهدوى کیا در تیم ملى ایران بسیار خوب بازى مى کنند اما در آلمان آنچنان موفق نیستند. این مسأله به نوع برخورد با بازیکن نیز مربوط مى شود. آنها سنت و فرهنگ و آداب دیگرى دارند. مهدوى کیا یکى از بهترین و برجسته ترین بازیکنان آسیاست اما او هنوز در هامبورگ به عنوان یک باشگاه اروپاى غربى با مشکلات کوچکى روبرو است. على دایى و وحید هاشمیان نیز همین مشکلات را در بایرن مونیخ تجربه کردند. من براى على کریمى که قرار است از فصل جدید به بایرن مونیخ بیاید نیز موقعیت را تیره و سیاه مى بینم.
    032010.jpg
    من روز گذشته شرط بندى کرده ام که کریمى برف زمستان را در بایرن مونیخ نمى بیند و مجدداً به کشورش برمى گردد. من کریمى را به دقت تحت نظر داشته ام و مربى او در امارات را بسیار خوب مى شناسم.»
    هاسل بروخ با بیان اینکه کریمى را مى توان یک بازیکن با استعداد اما تنبل قلمداد کرد، گفت: «این نوع بازیکن فوتبال چون کریمى را باید بیشتر به عنوان هنرمند دید و یک هنرمند صرفاً گهگاهى میل دارد که یک کار درستى انجام دهد.»
    سردبیر کیکر، مهدوى کیا، هاشمیان، محرم نویدکیا و فریدون زندى را که در بوندس لیگاى آلمان بازى مى کنند ستاره هاى تیم ملى ایران خواند و گفت: «رحمان رضایى نیز که در مسینا در ایتالیا بازى مى کند، موقعیت خوبى دارد. در حالى که سن گل محمدى بالاست و دیگر پیشرفت زیادى نمى کند اما نصرتى در دیدار با بحرین ثابت کرد که مى تواند در صورت نیاز جایگزین بازیکنان برجسته تیم ملى ایران شود.»
    سردبیر ورزشى نشریه کیکر، نکونام را نیز یک بازیکن بسیار خوب توصیف کرد و گفت: «باشگاه هاى امارات در حال حاضر به دنبال جذب او هستند اما او بازیکنى است که مى تواند حتى در اروپا نیز به خدمت گرفته شود. تیم ملى ایران بازیکنان بسیار با استعدادى چون علیرضا نیکبخت و کعبى دارد اما این بازیکنان باید خود را استاندارد کرده و با روش بازى فوتبال در اروپا وفق بدهند. من براى ایران خرسند هستم که به طور مستقل به جام جهانى صعود کرد. حتى با ایران تماس تلفنى داشتم و از جو شادى و شعف پس از پیروزى تیم ایران بر بحرین مطلع شدم و مى توانم تصور کنم که تا جایى که در ایران مجاز است، شب این پیروزى به روز تبدیل شده بود.»


  • کلمات کلیدی :
  • دوشنبه 84/3/23   ساعت 4:16 عصر

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

    پگاه تکلیف قهرمانى را معلوم مى کند؟
    فولاد۹۰، دقیقه تا طلا
    زمان: ساعت ۱۷
    یکشنبه ۲۲/۳/۱۳۸۴
    ورزشگاه شهید عضدى رشت
    غایبان: ناصر شیردل (محروم - پگاه)
    ابراهیم میرزاپور (مصدوم -فولاد)
    نتیجه بازى رفت: فولاد ۳ - پگاه یک
    گل ها: لفته حمیدى، احمد مؤمن زاده و ایمان مبعلى (فولاد)
    حمید محمدخانى (پگاه)
    پگاه
    031887.jpg
    ستاره: اینجا همه ستاره اند!
    تیمى که هر بازیکن آن چند برابر تیم هایى مثل ملوان، ابومسلم، برق و... پول گرفته اند، اولین تیمى است که با اقتدار به لیگ یک سقوط کرده و این تیم چطور مى تواند ستاره داشته باشد.
    بازیکنانى که تا همین سال قبل حتى تریلى هم نمى توانست اسم هایشان را بکشد حالا با خیال راحت آماده حضور در لیگ یک هستند. داریوش یزدانى، ناصر شیردل، پژمان نورى، رسول میرطرقى و چند خارجى که چند میلیارد در این فصل هزینه به مدیران صنایع شیر تحمیل کرده اند.

    ضعف: تمام تیم
    پگاه همان طور که زیاد گل مى خورد، خیلى زیاد هم موقعیت هاى گل را از دست مى دهد. آنها در خانه و جلوى تماشاگران خودى دو یا سه گل مى خورند و در خارج از خانه هم که آشنایى نیست تا بازى شان را ببیند با خیال راحت ۵ یا ۶ گل در کیسه مى بینند. پگاه یک روز با اصغر شرفى مى باخت و روزى دیگر با یشیچ و حالا با برند کراوس آلمانى، اصلاً فرقى ندارد که چه کسى سرمربى پگاه باشد، بازیکنان پگاه حتى در دادن چند پاس سالم هم مشکل دارند.
     قوت:پولدار شدن دلال ها
    پگاه بیشترین هزینه را در میان تیم هاى لیگ برترى امسال داشته ولى کمترین نتیجه را گرفته است.از همان آغاز سال مدیریت تیم در انتخاب کادر مربیان و پس از آن جذب مهره هایى که فقط اسم داشتند و همگى فوتبالشان به پایان رسیده بود ضعف داشت و بعد هم تغییرات عجیب و غریب در کادر مربیان سیستمى به وجود آورد که پگاه حتى از تیم هاى لیگ دویى هم ضعیف تر شد.


    فولاد
    ستاره:ایمان مبعلى
    ایمان مبعلى در این فصل مؤثرترین یار فولاد بوده است. بازیهاى درخشان او در مرکز زمین نقش پررنگى در موفقیت فولاد داشته است.هر وقت کار فولاد براى گلزنى به مشکل مى خورد کافى است یک خطا پشت محوطه جریمه حریف به دست بیاید و ایمان پشت توپ بایستد و بعد هم گل! فولاد ۳ امتیاز دیگر هم مى گیرد. در بازى امروز ایمان امید اول فولاد براى رسیدن به پیروزى و کسب قهرمانى لیگ است.
    ضعف: مصدومیت میرزاپور
    دروازه بان ملى پوش فولاد به بازى امروز نمى رسد. ابراهیم میرزاپور در تمرین عصر جمعه فولاد آسیب دید و به بیمارستان منتقل شد. به گفته پزشک فولاد او دو هفته پایانى لیگ را از دست مى دهد.
    فرانچیچ در بازى امروز از گلر ذخیره تیمش حسن هورى که سابقه عضویت در تیم ملى جوانان را هم دارد استفاده مى کند.
     قوت: هافبک هاى زهردار
    محمد علوى، ایمان مبعلى، امید شریفى نسب و عادل کلاه کج خط میانى فولاد را تشکیل مى دهند. بازیکنانى که همگى به رغم جوانى سابقه حضور در تیم هاى ملى ایران را داشته و دارند.امروز بهترین هافبک هاى لیگ برابر یکى از ضعیف ترین هافبک هاى لیگ قرار مى گیرند آن هم در شرایطى که پگاهى ها و ناصر شیردل را هم به دلیل سه اخطاره بودن در اختیار ندارند.اگر چهار هافبک فولاد مثل بازیهاى قبلى باشند، سرخ پوشان اهوازى مشکلى براى قهرمانى ندارند.

    ایران ورزشى ـ فقط ۹۰ دقیقه مانده تا حاصل ۶ سال زحمت به بار بنشیند. وقتى ۶ سال پیش مدیران کارخانه فولاد بگوویچ را به اهواز بردند شاید این روز که در یک قدمى کاپ قهرمانى لیگ برتر ایران قرار بگیرند یک رؤیا بود.
    اما جوانانى که بگوویچ از زمین هاى خاکى اهواز به این تیم برد حالا تبدیل به بهترین بازیکنان ایران شده اند، فولاد امسال با حضور فرانچیچ از هفته پنجم به صدر جدول چسبید و تا هفته بیست و نهم لیگ با چهار امتیاز اختلاف با تیم دوم جدول صدرنشین لیگ است.
    فرانچیچ سرمربى فولاد در تمرین عصر جمعه تیمش به بازیکنانش گفت: «شما قهرمان هستید. فقط کافى است که در بازى یکشنبه مثل همیشه براى پیروزى به زمین بروید، شما مى توانید و باید به خاطر مردم اهواز پیروز شوید.»
    امروز فولاد براى قهرمانى مى جنگد و پگاه هم مى آید تا جوانمردانه انتظارى را که تمام مردم ایران از آنها دارند برآورده کنند، پگاهى ها نمى خواهند طورى بازى کنند که متهم به تبانى شوند و با خاطره یى تلخ از لیگ برتر خداحافظى کنند.
    اما پس از قهرمانى تیم هاى زسکامسکو و لیورپول در جام هاى اروپایى، دانشمندان این فرضیه را که رنگ سرخ به بازیکنان انگیزه قهرمانى مى داد مطرح کرده اند و با قهرمانى فولاد این فرضیه براى ایرانى ها هم ثابت مى شود. تنها ۹۰ دقیقه و یک پیروزى فولاد را عالیجناب سرخپوش فوتبال ایران مى کند.

    دوئل: مرتضى ابراهیمى - ایمان مبعلى
    روز انتقام براى مرتضى ابراهیمى فرا رسیده، فصل پیش وقتى در بازى برگشت پگاه و فولاد ایمان مبعلى چند بار با ابراهیمى درگیر شد، ابراهیمى در پایان بازى گفت که تلافى مى کند اما از شانس بدش در بازى رفت این فصل با فولاد سه اخطاره شد و نتوانست بازى کند.
    اما امروز ابراهیمى که بازوبند کاپیتانى پگاه را هم بر بازو دارد مى خواهد تلافى کند، آیا او مى تواند ایمان مبعلى را که بهترین مهره فولاد بود مهار کند و شرایطى به وجود بیاورد که قهرمانى فولاد به خطر بیفتد؟
    031818.jpg
    سوژه بازى: قهرمانى فولاد
    فولاد فقط یک قدم تا قهرمانى فاصله دارد، این تیم که در تمام فصل با اقتدار صدر جدول را در اختیار داشته در فاصله ۲ هفته به پایان لیگ براى قهرمانى تنها ۲ امتیاز مى خواهد. فولاد اگر پیروز شود دیگر لیگ تمام شده و سرخپوشان کاپ را بالاى سر مى برند.
    اما پگاه که دیگر سقوطش به لیگ یک حتمى شده، هیچ انگیزه یى ندارد و فیروزه یى پوشان رشتى امروز در خانه تنها به دنبال یک بازى جوانمردانه هستند و برایشان برد و باخت مهم نیست و البته نمى گذارند به آنها انگ کم فروشى یا تبانى بچسبانند



    لحظه شمارى آبادانى ها براى اعلام رأى
    ایران ورزشى - هواداران، مسؤولان و اعضاى صنعت نفت آبادان براى صدور رأى نهایى کمیته انضباطى فدراسیون فوتبال لحظه شمارى مى کنند.
    صنعت نفتى ها به بازیکن غیر مجاز راه آهن تهران اعتراض و مدارک لازم را ارایه کرده اند. امروز روز اعلام رأى کمیته انضباطى است. اگر رأى به سود آنها باشد صعود به لیگ حرفه یى را جشن مى گیرند.

    فرانچیچ: ما قهرمانیم
    ایران ورزشى _ ملادن فرانچیچ سرمربى فولاد فقط از قهرمانى حرف مى زند: «من فقط یک جمله مى گویم. فولاد خوزستان در رشت قهرمان مى شود.»
    ملادن فرانچیچ مى خواهد در مصاف با پگاه با روش ۲-۵-۳ فولادى ها را به میدان بفرستد.

    ابراهیم میرزاپور آسیب دید
    ایران ورزشى - ابراهیم میرزاپور دروازه بان اول تیم ملى و فولاد دو بازى پایانى تیمش را از دست داد.
    میرزاپور در تمرین صبح جمعه فولادى ها در تهران آسیب دید و بعد از انجام معاینات پزشکى، مشخص شد که نمى تواند مقابل پاس بازى کند.
    ابراهیم میرزاپور مقابل بحرین هم با زور آمپول بازى کرد.
    هواى رشت مطبوع تر از همیشه
    ایران ورزشى - برخلاف انتظار مسؤولان فولاد، هواى رشت آفتابى است.
    فولادى ها پیش از این فکر مى کردند هواى رشت در بازى امروز بارانى است و به همین دلیل زمین تمرین را آب بستند تا بچه ها با شرایط زمین آشنا باشند.

    نعیم به رشت نرفت
     نعیم سعداوى مربى فولاد همراه تیم به رشت نرفت.
    سعداوى به دستور ملادن فرانچیچ راهى تهران شد تا بازى پاس و ذوب آهن را تماشا و یادداشت بردارى کند!
    فولاد در صورت پیروزى در رشت، قهرمان چهارمین دوره لیگ برتر مى شود.

    دیدار فولادى ها با برند کراوس
    ایران ورزشى - فولادى ها از زمانى که وارد شهرستان رشت شده اند، چند بار سرمربى آلمانى پگاه را ملاقات کردند.
    البته کاملاً طبیعى است، برند کراوس مربى پگاه در همان هتلى اقامت دارد که کاروان فولاد خوزستان در آن مستقر است.
    لابى هتل کادوس رشت در یکى دو روز گذشته میزبان کراوس و بازیکنان فولاد بود.


  • کلمات کلیدی :
  • یکشنبه 84/3/22   ساعت 5:47 عصر

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

    بازتاب بین المللى صعود تیم ملى به جام جهانى
    نام ایران در دنیا پیچید
    031749.jpg

     

    پایکوبى در دبى
    نام ایران در شب خلیج فارس پیچید
    - بلافاصله بعد از سوت پایان بازى ایرانیان مقیم شهرهاى مختلف امارات به خیابان ها ریختند و با در دست داشتن پرچم ایران، خیابان ها را سرشار از شور و شوق کردند تا حدى که دیگر همه فهمیده بودند و مى دانستند این خوشحالى ها براى چیست.
    ایرانیان مقیم دبى بلافاصله بدون آنکه هماهنگ کرده باشند به صورت ناخودآگاه به سمت باشگاه ایرانیان حرکت کردند، از ابتداى خیابان عود میثاء که این باشگاه در آن قرار دارد، ترافیک تقریباً سنگینى شکل گرفته بود و خودروهایى که قصد عبور از آن خیابان را داشتند، باید از زیر پرچم سه رنگ ایران عبور مى کردند. جوانان ایرانى در این خیابان و مقابل باشگاه ایرانیان، همگى تا حدوداً نیم ساعت به جشن و پایکوبى پرداختند و براى آنکه راحت تر باشند و بتوانند در مکانى که مزاحمتى براى کسى ایجاد نکند شادمانى کنند، به خیابان جمیرا و در کنار سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس رفتند. از همان خیابان عود میثاء همه قرار گذاشتند که به نزدیکى برج العرب بروند تا در کنار این سازه زیبا، ایرانى بودن خود را فریاد بزنند و شادمانى خود را ابراز کنند. در طول مسیر حدوداً ۱۵۰ دستگاه خودرو با روشن کردن چراغ هاى راهنماى خود و با به صدا درآوردن بوق اتومبیل هاى خود و در دست داشتن پرچم ایران، خیابان جمیراى دبى را در اختیار خود درآوردند و جالب آنکه اعرابى که در مسیر قرار داشتند، همراه با ایرانیان شادى مى کردند و همگى مى گفتند: «مبروک یا شباب» (جوانان تبریک مى گوییم). آنها نیز مى دانستند که فرزندان آریایى مقیم کشورشان به خاطر افتخار آفرینى هموطنانشان اینگونه خیابان معروف دبى را در اختیار خود درآوردند.
    سرانجام ایرانى ها به مکان مورد نظر رسیدند و همگى از دختر و پسر، زن و مرد، پیر و جوان در سواحل خلیج همیشه فارس همراه با موسیقى به جشن و پایکوبى پرداختند. به نوعى مى توان گفت ایرانى کوچک ساخته بودند و جمعیتى بالغ بر ۵۰۰ الى ۶۰۰ نفر در این گردهمایى باشکوه و خودجوش که به مناسبت پیروزى تیم ملى ایران و راهیابى به جام جهانى برپا شده بود شرکت کردند. بعد از حدود دو ساعت جشن و پایکوبى و سرور، همه ایرانیان پراکنده شدند ولى در طى مسیرى که بودند و به سمت خیابان جمیرا و ضیافه ختم مى شد، همه ایرانى ها با در دست داشتن پرچم ایران از ماشین هاى در حال حرکت بیرون آمده بودند و جالب آنکه پلیس دبى على رغم آنکه این صحنه ها را مى دید، مشکلى را براى ایرانیان ایجاد نکرد. نکته جالب توجه این بود که همه ایرانیان ماشین هاى خود را در یک خط قرار داده بودند تا مانع تردد سایر خودروها نشوند.



  • کلمات کلیدی :
  • شنبه 84/3/21   ساعت 4:19 عصر

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

    برانکو ایوانکوویچ در گفتگو با رویترز:
    بازیکنان ایران امروز قهرمان هستند
    آنها خود را در جام جهانی هم ثابت می کنند


    برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی تیم ملی کشورمان برابر بحرین با نتیجه یک بر صفر و کسب جواز صعود به جام جهانی با خبرنگار رویترز به گفتگو پرداخت.

     برانکو در این گفتگو اظهار داشت: این تیم با نمایشی که اجرا گذاشت ثابت کرد که بهترین تیم تاریخ فوتبال ایران است. ما به جام جهانی نمی رویم که فقط نام خود را در این جام ثبت کنیم.

    وی افزود: شما می توانید استعداد و بلند پروازی را در میان بازیکنان ما مشاهده کنید. آن‌ها در جام جهانی این استعداد را به اثبات خواهند رساند. آن‌ها امروز قهرمان هستند.

     
     
     

     
     




  • کلمات کلیدی :
  • جمعه 84/3/20   ساعت 4:34 عصر

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  

    صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی را تبریک می گویم

    ....................................................................................................

    ....................................................................................................

    و سرانجام ایران به جام جهانى رسید
    گربه
    از قفس پرید!

    ایران یک- بحرین صفر
    گربه از قفس پرید
    محمد شهرابى
    چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۴
    ورزشگاه آزادى
    چهارچوب: بازى پنجم دور مقدماتى جام جهانى
    ایران یک
    گل: محمد نصرتى (۴۷)
    پاس گل: فریدون زندى
    بحرین صفر
    اخطار: فریدون زندى، مهدى مهدوى کیا و ستار زارع
    داور: کونگ جونگ چول (کره جنوبى)
    کمک ها: کیم دائه یونگ (کره جنوبى) و لیوتیه چون (چین)
    هوا: صاف
    تماشاگر: ۹۰ هزار نفر
    بهترین بازیکن: مهدى مهدوى کیا و حسین کعبى
    ایران: ابراهیم میرزاپور، محمد نصرتى، یحیى گل محمدى، حسین کعبى، ستار زارع، جواد نکونام، على کریمى (جلال کاملى مفرد ۸۶)، مهدى مهدوى کیا، فریدون زندى (محمد علوى ۶۵)، وحید هاشمیان و على دایى
    سرمربى: برانکو ایوانکوویچ
    بحرین: حسن على، محمد حسین، عبدالله مرزوقى، محمود جلال، راشد عبدالرحمن، حسین على، طلال یوسف، سلمان عیسى، محمد عدنان، حسین على حسن، دوایج ناصر
    سرمربى: ولفگانگ سیدکا
    دوم خرداد، هجده خرداد، … و باز هم هجده خرداد. نام خاتمى با خرداد عجب تناسبى دارد. با دوم خرداد آمد، با هجده خرداد دوران ریاست جمهورى اش تمدید شد و حالا در هجده خرداد جلوى چشمان او تیم ملى ایران به جام جهانى رفت. کلمه خرداد در کنار خاتمى براى همیشه در تاریخ ایران جاودانه خواهد شد. او براى فوتبال ایران خوش یمن بوده. ۸ سال قبل وقتى با آرایى خیره کننده رییس جمهور ایران شد، چند ماه بعد تیم ایران به جام جهانى ۱۹۹۸ فرانسه رفت و حالا که مى خواهد صندلى ریاست جمهورى را به نفر بعدى بسپارد با جام جهانى خداحافظى مى کند. او با جام جهانى آمد و با جام جهانى مى رود. حالا حداقل مى تواند قسمتى از سختى هاى این ۸ سال را فراموش کند.
    خستگى از تنش بیرون مى رود و حداقل یک شب با خوشحالى سرش را روى بالش مى گذارد. او آنقدر به استادیوم آزادى نیامد تا اینکه چه شبى آمد! شبى که ۷۰ میلیون ایرانى بى صبرانه منتظرش بودند.
    چهار سال قبل یعنى همان دورانى که همه از رییس جمهور محبوبشان مى خواستند به استادیوم بیاید و او نیامد، این بحرینى هاى ناجوانمرد، به کثیف ترین نحو ممکن ایران را بردند و با پرچم عربستان دور افتخار زدند. مردم ایران از همان شب لحظه شمارى مى کردند تا انتقام خود را بگیرند. شب موعود بالاخره فرا رسید و تیم ایران جلوى چشمان سید محمد خاتمى، صد هزار تماشاچى و میلیون ها بیننده تلویزیونى از روى بحرین رد شد و به آلمان رسید.
    اگرچه خیلى ها انتظار داشتند ایران جسورانه تر بازى کند، مقتدرانه تر ظاهر شود و بحرین را زیر پا له کند اما همین هم براى حریف ذلیلى که بازى را با وحشت شروع کرد، کافى بود. شاید هم نباید از برانکو بیشتر از این توقع داشت. او ثابت کرده که اندازه اش همین قدر است. تا همین اندازه باید از او انتظار داشت. از مربى یى که در خانه خودش مقابل تیم هایى مثل کره شمالى و بحرین ضعیف شده فقط تعویض دفاعى مى کند چه توقعى مى توان داشت؟ براى دومین بار پیاپى یک مدافع به داد او رسید تا او با افتخار سینه اش را جلو بدهد و بگوید:
    031560.jpg
    «من تیم ایران را به جام جهانى بردم.» معلوم نبود اگر محمد نصرتى آن لحظه آنجا نبود چه کسى مى خواست براى ایران گل بزند؟ على دایى که حتى یک حرکت مثبت هم در طول ۹۰ دقیقه انجام نداد؟ وحید هاشمیان که مجبور بود به جاى دایى هم بدود و در بیست دقیقه آخر ناى راه رفتن هم نداشته باشد؟ على کریمى که براى چندمین بازى پیاپى جزو بدترین بازیکنان ایران بوده؟ یا رضا عنایتى، ایمان مبعلى، آرش برهانى و جواد کاظمیان که به نیمکت و سکوى ورزشگاه میخ شده اند؟ بازى قبل رحمان رضایى یک گل زد و فقط دفاع کردیم و این بار جانشین او گل پیروزى ایران را زد. مثل اینکه محمد نصرتى عادت دارد فقط گل هاى حیاتى بزند. او سال قبل هم در دقایق اضافى یک گل به عمان زد تا تیم ایران شانس صعود به مرحله دوم جام ملت هاى آسیا را داشته باشد و این بار هم گل صعود به جام جهانى را زد تا بازگشت دوباره اش را جشن بگیرد. او دیروز جزو بهترین هاى ایران بود. البته بعد از مهدوى کیا و حسین کعبى که هر دو در نقش فوق ستاره ظاهر شدند و انتخاب یکى از آنها به عنوان بهترین بازیکن ایران کار سختى بود.
    امروز اما هیچکدام اینها مهم نیست. مهم این است که ما به جام جهانى صعود کردیم. بالاخره بعد از ۸ سال، انتظار مردم ایران به سر آمد. گربه از قفس پرید و دروازه هاى جهانى دوباره به روى بازیکنان این سرزمین باز شد. ایران بعد از ژاپن دومین تیم صعود کننده به جام جهانى بود و این مایه غرور است. سلام آلمان، ما آمدیم. جهان باید به پسران این مرز و بوم خوش آمد بگوید.
    031593.jpg






  • کلمات کلیدی :
  • پنج شنبه 84/3/19   ساعت 4:42 عصر

    نویسنده مطالب زیر:   وبلاگ اختصاصی یک دانشجو  


     


    031437.jpg

    وقتش همین حالا است

    وقتش همین حالا است. خیلى وقت است که عادت کرده ایم مثل قهرمان فیلم هاى خوش عاقبت تا انتهاى عذاب، تا ته جهنم بریم و برگردیم. یاد گرفته ایم که مثل قهرمانان تراژیک همیشه تا آخرین لحظه اضطراب و درد و نگرانى را به دوش بکشیم، تا آخرین ذره  هاى انرژى امیدوار بمانیم و سرانجام شکست را در اوج ناباورى بپذیریم. شاید براى همین بدعادتى ها است که حالا باورمان نمى شود پیش از تحمل همه شکنجه هایى که مى توانست سراغمان بیاید به آستانه رستگارى رسیده باشیم. شاید براى همین حساسیت هایمان برانگیخته نمى شود. انگار هنوز باور نمى کنیم. قبول اینکه پیش از تمام شدن بازى بتوانیم کار را تمام کنیم غیر ممکن است. اینکه ما هم مثل خوشبخت هاى همیشگى با اطمینان خاطر و آرامش خیال بتوانیم آخرین دیدار را به یک بازى تدارکاتى بدل کنیم.
    خواب آلوده داریم نگاه مى کنیم و انگار نه انگار که همه چیز مى تواند به همین راحتى برایمان اتفاق بیفتد. انگار نه انگار که فقط چند ساعت مانده و یک نود دقیقه دیگر کافى است تا ما رستگار شویم. تا ناگهان این زندگى سیاه و سفید رنگ بگیرد و ما به دنیاى دیگرى وارد شویم. دنیاى صعودکنندگان به جام جهانى.
    چهار سال از آخرین اشک هاى ما گذشته است و حالا چنان بى دغدغه و راحت مى توانیم به معشوق برسیم که انگار نه انگار این همان است که چهار سال انتظارش را کشیده ایم. چهار سال بى قرارى اش را کرده ایم. معشوقه یى که گمان مى کردیم براى بوسیدن اش باید از کوه ها و دریاها گذشت ناگهان زنگ زده است و براى امشب با ما قرار گذاشته است. ساعت ۹ شب هر جا که دلمان بخواهد. استادیوم آزادى یا مقابل آن جعبه هاى دوست داشتنى. داور که سوت را بزند ما مى توانیم دست او را بگیریم و با او در خیابان هاى شهر برقصیم. با او تمام این سال هاى حسرت بار را گریه کنیم و فریاد بزنیم. حالا او با ماست. تا سال دیگر که به جشن باشکوه برویم با ما مى ماند.
    کار تمام است. فقط باید چشم ها را ببندیم و دل ها را به آن ساق ها ببندیم و بگذاریم این چند ساعت هم بگ ذرد. کافى است بخوابیم و ۹ شب بیدار شویم ببینیم ماه آسمان طعم عسل گرفته است. دنیا طعم عسل گرفته است.
    باور نمى کنیم. تا آن لحظه برسد و جهانى شویم. انگار نه انگار که فقط یک عطسه مى خواهد. یک تساوى مى خواهیم. دیگر براى کى باید گذاشت. براى چه باید همه چیز را دوباره به یک شکنجه دیگر کشید. براى چه باید زجرکش دوباره یى را تحمل کنیم.
    روز رفتن به جام جهانى همین امروز است. ۱۸ خرداد بالاخره رسید. وقتش همین حالا است.



  • کلمات کلیدی :
  • چهارشنبه 84/3/18   ساعت 4:27 عصر
       1   2   3      >

    Copyright ©  www.persian templates.com

     ©templatedesigned by: http://Nooshin17.persianblog.com